کد خبر: 332379
۰
۰
نسخه چاپی

ایستگاه راه‌آهن محمدیه قم به جمکران منتقل می‌شود

به گزارش شنبه شب روابط عمومی شهرداری قم غلامرضا جانقربان با اشاره به بررسی انتقال بار تردد ریلی ایستگاه محمدیه به ایستگاه جمکران افزود: پیشنهاد این است که با حذف ایستگاه محمدیه یک هاب مسافری در ایستگاه جمکران ایجاد شود که مدهای حمل و نقلی دیگر مانند خط A مترو،BRT و اتوبوس و حمل ‌و نقل عمومی به آن متصل شود.

ایستگاه راه آهن محمدیه در ۲۵ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط سخت مسافران ایستگاه محمدیه برای دسترسی به هسته مرکزی شهر تصریح کرد: از خط قطار پر سرعت تهران - قم - اصفهان که در ایستگاه A مترو کریدور شرقی مسجد مقدس جمکران توقف خواهد داشت نیز مسافران می توانند به خط A مترو دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به انجام مطالعات جابه‌جایی ایستگاه محمدیه در استان تاکید کرد: ریل راه آهن از ایستگاه مرکزی شهر تا مقطع مسجد مقدس جمکران کاملا متروکه است و باید جمع‌آوری شود.

معاون شهردار قم با اشاره به حذف بار حمل‌ و نقلی از این مسیر تصریح کرد: اتفاق های خوبی در راستای جمع‌آوری ریل افتاده است و در سال‌های گذشته نیز قطارباری و قطار مسافری از این مسیر تردد داشت اما قطار باری ۱۲ سال است که تردد ندارد و عبور قطار مسافری هم حدود هشت سالی است از این مسیر منتفی شده‌است.

جانقربان با اشاره به اقدام های شهرداری در رابطه با بهسازی مسیرهای ریل راه‌آهن نیز تاکید کرد: یک سری اقدام‌هایی از سوی شهرداری در سمت جنوب خیابان رسالت انجام‌شده و آلودگی‌های صوتی محدوده ریل راه‌آهن کمتر شده است اما آلودگی‌های زیست‌محیطی همچنان وجود دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید