۲۵ شهرستان خراسان رضوی در آستانه وضعیت سفید کرونایی قرار دارند

به گزارش روز یکشنبه استانداری خراسان رضوی، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان خراسان رضوی افزود: از ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی، هم اکنون هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون خراسان رضوی به لحاظ بروز بیماری کووید ۱۹ در بین استانهای کشور در رتبه بیست و چهارم است و شرایط خوبی را دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کلانشهر مشهد با وجود شرایط خاص خود، وضعیت آبی و نزدیک به سفید دارد و رسیدن به این وضعیت مرهون تلاشهای همه مسوولان و مردم در اجرای طرح هدفمندی محدودیتهای هوشمندانه و همچنین طرح شهید قاسم سلیمانی با عنوان "مسجد؛ سنگر سلامت" است.
معتمدیان افزود: در دوران شیوع کرونا به اصناف و بازاریان بیشترین زیان و خسارت وارد شد که از همکاری خوب آنان و بخش نظارتی قدردانی می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه اینک خراسان رضوی به لحاظ بیماری کووید ۱۹ در وضعیت ثبات قرار دارد و اطلاع رسانی خوب به مردم توسط رسانه ها و امر نظارت و بازرسی ها نقش مهمی در این زمینه داشته است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی گفت: خوشبختانه نماز جمعه مشهد پس از ۱۰ ماه توقف، ۲۶ دی ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به خوبی برگزار شد.
معتمدیان با اشاره به برپایی مراسم مذهبی مانند سوگواری ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و توجه به سلامت مردم افزود: برپایی مراسم مذهبی و یا هر گونه مراسم باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به افزایش زائر و مسافر به مشهد مقدس همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) اگر توصیه ها و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود احتمال بروز موج بعدی کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی وجود دارد.
او همچنان بر رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، خودداری از تجمعات و دورهمی‌ها توسط مردم و تمامی نهادها و موسسات تاکید کرد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۹۵ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۶ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۷۱۷ تن رسیده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید