کد خبر: 332475
۰
۰
نسخه چاپی

میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نمازجمعه قم ۸۰ درصد بود

به گزارش عصر دوشنبه پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)،‌ محمدرضا قدیر در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) ضمن ابراز تاسف نسبت به برخی اظهارنظرها در مورد قم، افزود: باید از تمام نمازگزاران و مردم مومن و متدین قم به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشکر کرد.

وی اضافه کرد: حرم مطهر حضرت معصومه مصوبات ستاد ملی کرونا را به‌خوبی اجرا می‌کند و در بازدید میدانی ۲ ساعته که در روز شهادت از حرم مطهر داشتم شاهد رعایت بیش از ۷۵ درصدی از سوی زائران بودم.

وی از حمایت‌های آیت‌الله سعیدی به‌عنوان پشتیبان کادر بهداشت و درمان و صدور بیانیه در روز ۲۸ دی‌ماه برای دعوت مجدد مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روز شهادت حضرت فاطمه(س) تقدیر کرد.

در ادامه این دیدار،‌ آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) ایام شهادت حضرت فاطمه(س) را تسلیت گفت و از زحمات رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و کادر درمان استان در ایام کرونا تقدیر کرد و نسبت به برخی از اظهار نظرها در خصوص قم و مردم قم در چند روز گذشته تذکراتی را ارائه کرد.

نماز جمعه هفته گذشته قم بعد از ۲۴هفته به‌صورت حضوری در مصلای قدس اقامه شد.

هم‌زمان با کاهش قابل‌توجه شمار مبتلایان به کرونا در قم، وضعیت کرونایی این استان از روز بیستم دی‌ماه به حالت آبی درآمد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید