کد خبر: 332498
۰
۰
نسخه چاپی

رویکرد اصلی حوزه تاسیس مجتمع های تخصصی آموزشی و پژوهشی است

به گزارش قم پرس آیت الله اعرافی در دیدار با اعضا مؤسسه آوای توحید، حرکت حوزه به سمت تأسیس مجتمع‌های تخصصی آموزشی و پژوهشی را از رویکردهای پیش روی حوزه‌های علمیه برشمرد واز تدوین اولین دایره‌المعارف دربردارنده تطورات دانشی و علمی حوزه‌های علمیه در آینده نزدیک خبر داد

وی با اشاره به ذخایر عظیم حوزه در ۱۶ قلمرو دانشی و تاکید بر اولویت بخشی به زیرساخت‌ها در حوزه‌های علمیه گفت: مطالب اسلامی در هر جای دنیا اگر در قالب نمایه‌های عقلی ارائه گردد مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضعف‌های حوزه در عرصه‌های فرآوری، بازپروری و بازتولید گفت: حوزه‌های علمیه از ظرفیت والایی برخوردار است که ارائه آنها نیازمند توجه به ادبیات جدید و شیوه نوین است.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه ادبیات کار و نوع گفتمان و منطق ارائه مباحث گفت: فرآوری، گفتمان سازی و شیوه ارائه اگر با محتوای قوی در هم آمیزد، تأثیرات فراوانی را در جامعه ایجاد خواهد نمود.

آیت الله اعرافی نهایی شدن چهلمین نسخه درختواره رشته‌های حوزه که ۱۶ حوزه دانشی را در قالب ۴۰۰ رشته و گرایش مقطع پوشش می‌دهد را تنها یکی از ۱۰۰ طرح و چشم‌انداز حوزه‌های علمیه دانست و بیان کرد: بازبینی این طرح در مراکز تخصصی فرهنگی، آموزشی و فرهنگی و بازخورد آن با رسالت‌ها و وظایف و ارائه نظرات، می‌تواند در بهبود عملیاتی‌سازی الزامات مؤثر باشد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید