کد خبر: 332499
۰
۰
نسخه چاپی

دانشگاه علوم پزشکی قم به جمع دانشگاه‌های تیپ ۲ کشور پیوست

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم‌، فرید نجفی در مراسم قدردانی از پژوهشگران برتر حوزه فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: با توجه به فعالیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه و کسب ۲ رتبه اول و سومی در حوزه فناوری در بین دانشگاه‌های تیپ ۳ کشور، این دانشگاه از سال آینده در جمع دانشگاه‌های تیپ ۲کشور قرار می‌گیرد.

وی از افزایش اعتبارات برای تحقیق و پژوهش در حوزه فناوری با همکاری رییس علوم پزشکی استان قم خبر داد و اضافه کرد: در جلسه امروز مقرر شد بیش از یک درصد درآمدهایی که تکلیف قانونی دانشگاه‌ها برای حوزه تحقیقات و فناوری است در این استان افزایش پیدا کند و وزارت بهداشت هم در سال آینده سهم اعتبارات استان قم را افزایش خواهد داد.

سیاست کلی دانشگاه علوم پزشکی قم پژوهش محوری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم گفت: استان قم در زمینه تحقیقات و فناوری جایگاه خوبی به دست آورده است و تحقیقات مناسب و به روز و مورد نیاز جامعه انجام می‌شود.

محمدرضا قدیر افزود: در زمینه کووید ۱۹ استان قم توانسته تحقیقات بسیار خوبی را انجام داده و به کشور ارائه کند که نشان‌دهنده پویایی و به‌روز بودن محققان است.

وی ادامه داد: سیاست ما بر این است که کل دانشگاه باید پژوهش‌محور حرکت کند و اگر پژوهش نباشد دانشگاه دچار رکود می‌شود.

تلاش برای راه اندازی پارک علم و فناری سلامت در قم

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: به دنبال راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در استان قم هستیم تا بتوانیم از طریق آن برنامه‌های پژوهشی را دنبال کنیم.

احسان شریفی‌پور افزود: کارهای پژوهشی در اولویت است و دانشگاه علوم پزشکی قم جزو استان‌های برتر کشور در زمینه تحقیقات و فناوری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تحقیقات بسیار زیادی در زمینه کرونا استان قم انجام داد و توانسته در سطح کشور نیز آن‌ها را ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور کمک به مردم، اپلیکیشن کرونا را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم از طریق آن اطلاعات مربوط به کرونا و همچنین پیام‌های لازم را به همگان برسانیم.

در این مراسم از پژوهشگران در حوزه‌های فناوری و پژوهش، دانشجوی فناور و دانشجوی پژوهشگر، مقاله و کتاب برگزیده با اهدای لوح و تندیس قدردانی به عمل آمد.

افتتاح مرکز کهورت قم

مرکز کهورت استان قم نیز در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افتتاح شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص این مرکز گفت: مطالعات کهورت مطالعات ارزشمندی است که به‌صورت سلامت سنجی، افراد را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد تا عواملی که در درازمدت به سلامت افراد آسیب می‌زند،‌ مشخص شود.

احسان شریفی‌پور افزود: در ابتدای کار،‌ با استفاده از کهورت کارکنان، در دراز مدت سلامت آن‌ها چک می‌شود و در ادامه به تمام عموم جامعه انتقال می‌دهیم.

وی اضافه کرد: کهورت یعنی ریز فکتورها را در افراد سالم می‌سنجند و ببینند در پیامد نهایی که سال‌های بعد اتفاق می افتد چقدر، این ریز فکتورها تاثیر مستقیم داشته‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید