ظرفیت خوابگاه‌ها در نیمسال دوم به بیش از هزار نفر افزایش می‌یابد

مجتبی صدیقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ما درباره شروع نیمسال دوم سال تحصیلی جاری دانشگاه ها، اظهار داشت: در مورد نیمسال تحصیلی آینده شواهد حاکی از آن است که شرایط مانند ترم نخست باشد؛ امیدواریم با کاهش شیوع بیماری، ‌بخش حضوری یک مقدار پررنگ تر شود و دانشگاه هایی که در برگزاری واحدهای عملی عقب هستند، در صورت فراهم آمدن شرایط، پذیرای دانشجویان برای واحدهای عملی و پایان نامه ها باشند.

وی با اشاره به نگرانی دانشگاه ها در صورت برگزار نشدن کلاس های عملی و کارگاهی، گفت: نگرانی وزارت علوم و دانشگاه ها در خصوص عقب افتادن دانشجویان در سال آینده است که فشار مضاعفی بر دانشگاه ها وارد می کند؛ چرا که عقب افتادن دانش آموختگی، افزایش تقاضای آزمایشگاه ها، خوابگاه ها و سرویس تغذیه را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: تا حدی که شرایط بیماری اجازه دهد، در نیمسال دوم سال تحصیلی، عقب ماندگی ها را کمتر می کنیم تا حجم امور برای سال تحصیلی بعدی کمتر شود.

صدیقی از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه ها خبر داد و اظهار داشت: در ترم دوم، امکان سرویس دهی بیشتر خوابگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی امکانپذیر است. به عنوان مثال، خوابگاه دارای ظرفیت ۲ هزار نفری، امکان اسکان هزار تا هزار و ۱۰۰ دانشجو را خواهد داشت البته تحقق این موضوع به وجود فضاهای فیزیکی برای رعایت فاصله اجتماعی بستگی دارد.

این مسوول وزارت علوم به رضایت سازمان امور دانشجویان از عملکرد دانشگاه ها در نیمسال تحصیلی جاری اشاره کرد.

رییس سازمان امور دانشجویان در مورد ابتلای دانشجویان به کرونا در محیط های خوابگاهی، تاکید کرد: در زمینه ابتلا درصد زیادی نداشتیم. اگر مورد مثبتی از کرونا در دانشجویانی که در دانشگاه و خوابگاه حضور داشتند، مشاهده می شد، بلافاصله آنها در فضایی جدا اسکان داده و به مراکز درمانی معرفی می شدند.

صدیقی تاکید کرد: عملکرد دانشگاه ها در این زمینه هم رضایت بخش بود و خوشبختانه حضور دانشجویان در خوابگاه ها به شیوع بیشتر بیماری منجر نشده است.

وی همچنین با اشاره به نیمسال تحصیلی جاری دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: نیمسال جاری سال تحصیلی غیرحضوری برگزار شد البته دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه داشتند به دانشگاه ها مراجعه کردند؛ بنابراین سرویس خوابگاه و تغذیه در حد ضرورت با همان پروتکل های اعلام شده به مراکز آموزش عالی، ارایه شد.

معاون وزیر علوم درباره ظرفیت خوابگاه ها برای اسکان دانشجویان در نیمسال تحصیلی جاری، گفت: دانشگاهی که به عنوان مثال ۲ هزار ظرفیت خوابگاهی داشت در نیمسال نخست با ظرفیت حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر، دانشجویان را اسکان داد. بنابراین از جهت اجرای پروتکل های بهداشتی، گزارش منفی از دانشگاه ها نداشتیم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید