استاد دانشگاه ‌فردوسی: فاصله‌گذاری‌ فیزیکی در اجتماع اقدامی تعاملی است

دکتر غلامرضا صدیق اورعی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تداوم فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی در اجتماع بخاطر تداوم شیوع ویروس کرونا باعث شده برخی افراد ارتباط خود را با دیگران از مسیرهای متنوع و جایگزین دیگر همچون ارتباط در شبکه‌های فضای مجازی حفظ کنند و از احوال یکدیگر باخبر باشند لذا این نوع ارتباط "گسست اجتماعی "تعبیر نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برخی افراد سعی در مهار شدید روابط و قطع ارتباط حضوری با دیگران دارند که این رفتار را هم نمی‌توان یک گسست اجتماعی تعبیر کرد زیرا پس از پایان بحران شیوع ویروس کرونا شهروندان مخیر هستند ارتباط خود را با دیگران ادامه ‌دهند.

این جامعه شناس گفت: برخی نیز از فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کرده‌اند تا ارتباط خود را با افرادی که کدورتی در دل دارند و به دلایلی علاقه به ارتباط‌های گذشته خود ندارند، کمرنگ‌تر ‌کنند و دلیل آن را ایجاد فاصله گذاری هوشمند برای کنترل کرونا اعلام می‌کنند.

وی افزود: در طول دوران شیوع کرونا، برای افراد این فرصت ایجاد شده است که نسبت به تداوم یا کاهش ارتباط خود با دیگران تجدید نظر کنند و به همین دلیل نمی‌توان این فاصله‌گذاری ها برای کنترل بیماری کووید ۱۹ را یک گسست اجتماعی نامید زیرا بعد از پایان کرونا و گذشت زمان فرد می‌تواند ارتباط خود را مانند گذشته از سر گیرد یا در روابط خود با دیگران تجدید نظر کند به همین دلیل فاصله‌ای که اکنون ایجاد شده است ، فاصله تعاملی و با خواست طرفین ارتباط است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۶ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون ۹۵ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر را در جهان بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۴۱ هزار و ۲۳۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۶۸ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۷۴۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۴ میلیون ۴۸۲ هزار ۵۰ بیمار کووید ۱۹ و ۴۰۷ هزار و ۲۰۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه شانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید