کد خبر: 332542
۰
۰
نسخه چاپی

پیشرفت های امروز مرهون تکیه بر علم و قدرت علمی جوانان کشور است

به گزارش قم پرس آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در قم، وی را یکی از افتخارات کشور در عرصه علمی دانست و با بیان اینکه بحث علم و فناوری نشانه اقتدار کشور است و بارها رهبر انقلاب فرموده «العلم سلطان» گفت: می‌دانیم که یکی از راه‌های امتیاز دهی هر کشور همین علم است و اگر در دنیا صحبت از ایران است به دلیل جنگ افزار نیست، بلکه آنچه ایران را در دنیا به قله رسانده و مطرح کرده است، به خاطر علم و تکیه بر قدرت علمی جوانان کشور است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه یکی از امتیازاتی که شما دارید و برای آن هم تلاش می‌کنید، پیشرفت، اقتدار و مطرح کردن کشور در سطح بین الملل بوده و این را هم واقف هستید که دانش بیشتر روز به روز سبب اقتدار می‌شود، افزود: دغدغه‌ای وجود دارد که نخبگان زیادی در کشور وجود دارند که حمایت نمی‌شوند، این افراد به ما نامه می‌نویسند و مشکلات خود را به ما می‌گویند و انتظار دارند برای این افراد کاری کرد تا بیشتر مورد حمایت معاونت علمی و فناوری کشور قرار گیرند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه گاهی اوقات جوانان روستایی وجود دارند که دارای ذوق و استعدادهای خوبی هستند و خیلی از جوانان که به عرصه‌های بالا رسیدن شهر نشین هم نبودند و این نشان می‌دهد که جوانان روستایی داری توانایی خوبی هستند، ولی باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند تا زمینه رشد آنها هم سبب شود، ادامه داد: رهبر انقلاب نیز بر روی توانایی داخلی کشور تاکید کردند و در طول ۸ سال دفاع مقدس همه دیدند که کشور با وجود همه تحریم‌ها به چه اقتداری رسید و همین مسئله سبب احترام دشمنان به ایران و ایرانی شد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بیان اینکه دشمن هم تاکنون همه نوع تحریم را ایجاد کرده ولی همین امر سبب خیر برای کشور شده است و اگر از روز اول همه امکانات به ما می‌دادند، قطعاً کشوری وابسته بودیم، ولی امروز داستان فرق می‌کند و هر جا راه را بر ایران و ایرانی بستند، شاهد رشد و اقتدار کشور شدیم، گفت: مسئله دیگر شناسایی استعداد است و تا وقتی استعداد شناسایی نشود، این استعدادها از بین می‌رود که عمدتاً در میان نوجوانان است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه امروز نیروهای خوب و مستعد کشور با انواع تشویق‌های دشمن شناسایی و جذب خارج کشور می‌شوند، ادامه داد: اما در این میان هم افراد با خدایی بودند که از خارج کشور برگشتند، ولی مهم این است این افراد به دست ما شناسایی و تقویت و حمایت شوند.

امام جمعه قم افزود: مسئله دیگر اینکه در بعضی جهات موجب تعجب ما و دنیای خارج است. تعجب این است هر کسی از بیرون به داخل کشور نگاه می‌کند، دچار پارادوکس می‌شود، عرصه موشک کجا، عرصه ماشین کجا.!؟ هر روز هم توی سرهم می زنیم، با کشوری مانند کره باهم شروع کردیم، آنها در عرصه خودرو کجا، ما کجا. این مشکل در کجا است. باید بررسی شود. چرا باید در صنعت خودرو سازی این همه مشکل داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه چرا باید عده خاصی در صنعت خودرو حضور داشته باشند، چرا دیگران نباید وارد شوند، اینها سبب تحیر ملت می‌شود، کشوری که این همه لطف و توانایی به او داده شده، نباید در بعضی عرصه‌ها بلنگد و باید این گره برای همیشه باز شود، گفت: مسئله دیگر اینکه از دغدغه‌های ما این است باید از تکنولوژی غرب برای رشد و ارتقای کشور بهره بگیریم و مهم این است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز باید تغییراتی در سیستم آموزش و پرورش ایجاد کرد و از میزنشینی به مهارت افزایی ارتقا و تحول داد، گفت: باید با بومی سازی تجربیات سایر کشورها نهایت بهره برداری را کنیم، تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه آموزش و پرورش باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید