روند شیوع کرونا در جنوب آذربایجان‌شرقی افزایشی است

به گزارش قم پرس دکتر محمدحسین صومی روز سه‌شنبه در جلسه طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراغه، اظهار داشت: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی و بی‌توجهی به بهداشت فردی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان در جنوب استان است و تداوم این روند می‌تواند در هفته‌های آینده به شدت نگران‌کننده باشد.

وی گفت: این بیماری طی یک ماه گذشته با مشارکت مردمی در سطح استان کنترل شده و تعداد موارد مثبت شناسایی، بستری و فوتی به جز جنوب استان تا حدودی ثابت است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در مراغه و بناب یک‌ونیم برابر متوسط استانی است

وی افزود: آمار بیماری کووید ۱۹ در شهرستان تبریز از آمار استانی نیز پایین‌تر است اما متاسفانه در شهرستان‌های بناب و مراغه آمار بیماری یک و نیم برابر متوسط استانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت پیگیری این بیماری در مراغه، اظهار داشت: نزدیک به ۴۵ درصد تست‌های «پی سی آر» گرفته شده در این شهرستان مثبت بوده است.

دکتر صومی اضافه کرد: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی با بستری روزانه زیر ۵۰۰ نفر و فوتی ۶ نفر در رتبه ۱۶ بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان بسیجی به عنوان حامیان سلامت استفاده کرد.

عادی‌انگاری کووید ۱۹ از سوی مردم نگران‌کننده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: عادی‌انگاری بیماری کووید ۱۹ از سوی مردم شهرستان نگران‌کننده است و متاسفانه در برخی از موارد شاهد بی‌تفاوتی مردم در رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا هستیم.

روند شیوع کرونا در جنوب آذربایجان‌شرقی افزایشی است
سیدعلی موسوی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه

سید علی موسوی بیان کرد: طی مهرماه امسال با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و مشاهیر شهرستان در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا اقدامات خوبی انجام و به کاهش آمار بیماری در مراغه منجر شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد بی‌تفاوتی در شهرستان نسبت به بیماری کرونا هستیم و باید با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی، به صورت عملیاتی‌تر نسبت به مقابله با کرونا بپردازیم.

روند شیوع کرونا در جنوب آذربایجان‌شرقی افزایشی است

شهرستان ۲۶۸ هزار نفری مراغه در فاصله ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد؛ شهرستان بناب نیز در 10 کیلومتری مراغه واقع است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید