موارد بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی رو به افزایش است

محمد دهقانی شامگاه سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود اینکه آمار بستری بیماران تنفسی، بیماران مبتلا به کرونا و فوتی‌ها در دو، سه هفته اخیر کاهش خوب و قابل توجهی داشته است و اخیرا خیلی از روزها فوتی ناشی از کرونا نداشته‌ایم ولی زنگ خطر شروع خیز مجدد بیماری در استان به صدا درآمده است.

وی افزود: هم آمار مراجعان سرپایی به مطب‌ها و مراکز درمانی افزایش یافته و هم افزایش بستری بیماران تنفسی را داریم که الان به حدود ۱۶۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها نیز که به قبلا ۲۲ مورد رسیده بود اکنون به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: وقتی این روند افزایشی ادامه پیدا کند، به‌تدریج موارد بستری در بخش مراقبت ویژه (آی سی یو) هم بیشتر می‌شود و موارد فوتی بر اثر کرونا نیز بعد از دو یا سه هفته رو به افزایش می‌گذارد که واقعا جای نگرانی دارد و از مردم درخواست داریم دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

دهقانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ آزمایش تشخیص کرونا انجام شد که ۹ مورد مثبت جدید شناسایی شدند و از این تعداد هفت مورد بستری در بیمارستان و ۲ مورد سرپایی هستند.

وی گفت: در حالی که اغلب موارد مثبت ابتلا به کرونا در روزهای گذشته، بیماران سرپایی بودند اما هفت مورد مثبت جدید در بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته فوت جدید نداشتیم و کل موارد فوتی استان همان ۷۳۳ نفر باقی می‌ماند.

وی شمار بیماران با علائم تنفسی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی را ۱۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۴ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند که افزایش مشخصی را نشان می‌دهد.

دهقانی افزود: ۱۱ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و حال چهار نفر مناسب نیست.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۷ دی ماه، شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات، نهبندان، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، بشرویه و سربیشه در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد که همچنان ادامه دارد و وضعیت چهارگانه (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید