۳۴ هزار کردستانی در معرض خطر کرونا شناسایی شد

به گزارش قم پرس ، دکتر حسن محمودی روز چهارشنبه درگفت و گوی خبری اظهار داشت: اجرای طرح ملی شهید سلیمانی با هدف پایش، غربالگری، بیماریابی و کنترل ویروس کرونا با ارائه خدمات شایسته به شیوه محله محور در استان بستر ساز قطع زنجیره کرونا است.

وی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، افزود:این طرح با حضور تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی از طریق حمایت‌های مردمی که به صورت حضور فعال در صحنه منسجم و یکپارچه، گام استواری درمقابله با ویروس کرونا برداشته و با اولویت قرار دادن اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم ‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بستر قطع زنجیره این ویروس را فراهم می‌کنند.

محمودی با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون یک هزار و ۷۲۳ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند، افزود: از ۴۳۹ نفر تست سریع در منزل از اطرافیان بیماران انجام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تیم مراقبت در منزل از ۴۹۰ مورد از افراد مشکوک به کرونا تست سریع انجام داده‌اند که از این تعداد ۸۵ تست مثبت، اعلام شده است.

محمودی با اشاره به معرفی ۱۸۹ نفر جهت انجام تست کووید ۱۹ توسط تیم‌ مراقبت در منزل، اضافه کرد: از این تعداد، ۹۴ نفر به بیمارستان، اعزام شده‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تیم‌های مذکور به ۹۶ هزار خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به پنج هزار و ۵۴۹ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

محمودی گفت: تعداد یک هزار و ۱۰۵ خانوار آسیب پذیر از حمایت‌های مالی و غیر مالی در قالب طرح مذکور بر خوردار شده‌اند.

به گزارش قم پرس، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر دوشنبه ۳۰ دی ۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و اتعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون یک هزار و ۴۶ نفر است.

در حال حاضر ۱۰۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ نفر در سنندج، ۹ نفر در سقز، هشت نفر در مریوان، ۱۰نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، ۶ نفر در بانه، پنج نفر در بیجار ، چهار نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر سرآباد تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۳۱ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید