تولید واکسن کرونا موجب تقویت غرور ملی شد

به گزارش قم پرس به نقل از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۴۳ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه ۹۹ در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

عاملی ضمن تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران حوزه درمان و بهداشت کشور، با تأکید بر لزوم بازنمایی رسانه‌ای تولید واکسن ایرانی کرونا، تصریح کرد: تولید واکسن کرونا در کشور موجب تقویت غرور ملی و امید به آینده شد چرا که با وجود تحریم‌های ظالمانه، با اتکا به توان علمی کشور در مدت زمان کوتاهی مطالعات علمی واکسن کرونا و هم‌زمان ایجاد پلتفرم و زیر ساخت‌های مربوط به سایت تولید صورت گرفت.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: به طور حتم ظرفیت‌های ایجاد شده نه فقط برای واکسن کووید بلکه برای سایر تولیدات دارویی به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در مورد عدم خرید واکسن از منابع نامعتبر، افزود: رهبر حکیم انقلاب به دلیل عدم اعتماد به دشمنان نظام، دشمنی علنی و آشکار این کشورها با جمهوری اسلامی ایران و عدم کارآمدی واکسن‌های تولید شده توسط این کشورها، بر پرهیز از خرید واکسن کرونا از منابع نامعتبر تأکید داشتند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در عین حال از همه ظرفیت‌ها علمی جهان در حوزه مقابله و پیشگیری و مصون‌سازی جامعه نسبت به ویروس کرونا استفاده شده است.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان کشور نزدیک به ۱۱ ماه است که به طور سرسخت و پر تلاش در شرایط شیوع کرونا به ارائه خدمات مشغول هستند، تأکید کرد: باید توجه داشت که ارائه برخی نکات صرفاً برای تقویت آینده کشور در مباحث علمی و مقابله با ویروس کرونا است.

عاملی خاطرنشان کرد: تولید واکسن کرونای ایرانی باعث تحول علم پزشکی کشور شده است و امید است در آینده شاهد موفقیت‌های بزرگ‌تری در این زمینه باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید