۲۲ هزار و ۹۷۵نفر مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

مجید شیرانی روز چهارشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا این استان افزود: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در استان سه هزار و ۹۲۵ مورد بستری و ۱۹۰ هزار و ۵۰ نفر سرپایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه آبان‌ماه اوج شیوع ویروس کرونا در استان بوده است، تصریح کرد: در هفته پایانی آبان یک سوم تخت‌های بیمارستانی و ۹۰ درصد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در استان به بستری به بیماران کرونایی اختصاص داشت که اگر روند افزایشی شیوع ویروس تداوم می‌یافت با کمبود شدید امکانات و تخت‌های بیمارستانی روبرو می‌شدیم.

شیرانی تصریح کرد: اما روند افزایشی شیوع کرونا در استان از ابتدای آذرماه مهار و روند شیوع کاهشی شد به طوری که تا پایان دی‌ماه میزان شیوع ویروس کرونا در استان ۸۵ درصد کاهش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان را ۳.۲ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۳۵ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شیرانی در ادامه بازگشایی‌های ناشی از محدودیت‌های ویروس کرونا را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: اگرچه این محدودیت‌ها با کاهش شیوع کرونا در مناطق مختلف استان و کشور رفع می‌شود اما نباید در بازگشایی‌ها تعجیل کرد.

وی با تاکید بر رفع پلکانی محدودیت‌ها، تصریح کرد: توصیه بخش سلامت بر این استان است که بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و برگزاری همایش‌ها و سایر تجمعات تا پایان اسفندماه همچنان ممنوع باشد اما در خصوص بازگشایی کسب و کارها چنین تاکیدی وجود ندارد و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی به درستی اجرا شود نگرانی در این رابطه نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تنها نگرانی ستاد کرونای استان در خصوص افزایش شیوع کرونا، شکل‌گیری تجمعات است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

شیرانی مهمترین پروتکل‌ بهداشتی در خصوص مهار شیوع کرونا را رعایت فاصله اجتماعی عنوان کرد و افزود: مردم استان در خصوص استفاده از ماسک و بهداشت دست‌ها و تنفس همکاری خوبی داشته‌اند اما باید در خصوص رعایت فاصله اجتماعی اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از نحوه اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با اجرای این طرح ۸۵ درصد از شیوع ویروس کرونا در استان کاهش داشته است.

سید راشد جزایری افزود: کاهش ۷۶.۴ درصدی مرگ و میرها و کاهش ۷۷ درصدی تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از دیگر دستاوردهای طرح محله و خانواده محور شهید سلیمانی در استان بوده است.

به گزارش قم پرس، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید