کد خبر: 332701
۰
۰
نسخه چاپی

تولید خودرو ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری،‌ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد:‌ هم اکنون نیز با افزایش سطح تولید خودرو در کشور قیمت این محصول در حال کاهش بوده و خودروهای داخلی تا ۳۰ درصد و خودروهای خارجی تا ۵۰ درصد افت قیمت داشته است.

وی افزود: وزارت صمت با افزایش سطح تولید محصولات داخلی و همچنین تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم،‌ راهبرد عرضه فراوان محصولات به بازار برای متعادل سازی قیمت کالاها را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این وزارت‌خانه نقش مهمی در خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه دشمنان داشته و به عنوان یک خط شکن، کالاهای مورد نیاز مردم را به بازار عرضه می‌کند.

رزم حسینی گفت: همچنین در بخش تنظیم بازار مسئولیت کار به استانداران داده شده است که در قم مسئولان استان در تنظیم بازار بسیار خوب عمل کردند.

وی بیان کرد: هدف از این اقدام‌ها گسترش رضایت‌مندی مردم و نشان دادن ظرفیت‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف با وجود تحریم‌های شدید است.

وی ادامه داد: امروز با وجود همه مشکل‌ها از جمله بحث تحریم و شیوع ویروس کرونا،‌ تراز بازرگانی ایرانی ۵۷ میلیارد دلار است و بخش صنعت و معدن رشد ۶ درصدی را تجربه می‌کند.

وزیر صمت گفت: در ۲۹ رشته صنعتی رشد بسیار خوبی تا صد در صد افزایش تولید داشتیم،‌ حتی در برخی اقلام بیش از ۴۰۰ درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در تولید لوازم خانگی پس از رفتن شرکت های خارجی رشد خوبی داشتیم و اگر تحریم ها برداشته شود هم با توسعه صورت گرفته قابلیت رقابت با محصولات خارجی و صادرات لوازم خانگی ساخت ایران را داریم، قطعات مورد نیاز این بخش را هم خودمان تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در بخش‌های مختلف صنعتی از جمله تولید فولاد و خودرو به ترتیب رشد ۱۰ و ۲۸ درصدی را تجربه می‌کنیم و تلاش ما در مسیر افزایش تولید و فراوانی کالا که موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود، خواهد بود.

رزم حسینی گفت: امروز صادرکننده شریف ما مجاز است ارز خود را به دولت بفروشد یا برای واردات کالاهای اساسی اقدام کند و بدین صورت بسیاری از مشکل‌های قضایی ناشی از بازگرداندن ارزها و تشکیل پرونده‌های قضایی حل می‌شود.

علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را مورد افتتاح کرد.

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

رزم حسینی در این سفر با آیات عظام جوادی آملی و مکارم شیرازی و شماری دیگر از علمای برجسته حوزه علمیه قم دیدار می‌کند.

شرکت در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید