رنگ‌بندی وضعیت کرونا در خراسان جنوبی ثابت ماند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز جمعه گفت: شهرستان‌های سربیشه، درمیان، خوسف و بشرویه در وضعیت آبی (کم‌خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان، زیرکوه، فردوس، طبس و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و این رنگ‌بندی از روز شنبه چهارم بهمن نیز در استان خراسان جنوبی برقرار است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: وضعیت کرونا در استان خراسان جنوبی شکننده است و هرگونه تغییر وضعیت بیماری به رفتار آحاد جامعه و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بیستم دی امسال که همه شهرستان‌های خراسان جنوبی به رنگ زرد و آبی درآمدند، محدودیت تردد از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در تمامی شهرستان‌های استان همچنان اعمال خواهد شد اما محدودیت ورود و خروج پلاک‌های بومی و غیربومی لغو شده است.

حضور کارکنان نیز یک سوم دورکاری و دوسوم در اداره خواهد بود که مشمول تمامی شهرستان‌های استان می‌شود.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد که همچنان ادامه دارد و وضعیت چهارگانه (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.

شناسایی ۲۶ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۳۸ آزمایش جدید تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۲۶ بیمار جدید شامل ۲ بیمار بستری و ۲۴ بیمار سرپایی شناسایی شدند.

وی بیان کرد: هشت مورد از بیماران جدید شناسایی شده در شبانه‌روز گذشته مربوط به شهرستان بیرجند، ۹ نفر شهرستان قاینات، سه نفر شهرستان طبس، ۲ نفر شهرستان نهبندان، ۲ نفر شهرستان سرایان و شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه هر کدام یک نفر است.

مهدی‌زاده افزود: در حال حاضر ۱۴۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد آزمایش کرونا ۳۸ نفر مثبت شده است.

وی گفت: ۱۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه (آی سی یو) نگهداری می‌شوند و حال چهار نفر از آنان وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه‌روز گذشته فوتی جدید بر اثر کرونا در خراسان جنوبی نداشتیم و تاکنون ۷۳۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید