۶۱ درصد تسهیلات درخواستی کرونایی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

نادر صادقی روز یکشنبه در جلسه کمیته اقتصادی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: ضروری است بانک‌های عامل استان روند پرداخت این تسهیلات را تسهیل کنند.

وی از افزایش رقم این تسهیلات به ۱۶۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: بالا بودن نرخ سود، مبلغ پایین تسهیلات و دوره ۲ ساله بازپرداخت سه عاملی هستند که مردم را از دریافت آن دلسرد می‌کند بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم تشویق به دریافت تسهیلات شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۳۸ واحد تولید ماسک در استان ادامه داد: این تعداد واحد از شیوع بیماری کرونا شروع به فعالیت کرده‌اند که تاکنون پنج واحد پروانه دریافت کرده و هشت واحد دیگر در آستانه دریافت پروانه قرار دارند.

صادقی اظهار کرد: تمامی واحدهای تولیدی باید دارای پروانه فعالیت باشند در غیر این صورت از فعالیت واحدها جلوگیری می‌شود تا محصول نهایی که به دست عموم می‌رسد، سلامت جامعه را تهدید نکند.

در این جلسه مدیران و کارشناسان ادارات کل تأمین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌های عامل، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گزارش تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی را ارائه کردند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید