طرح شهید سلیمانی بهترین راهکار در مدیریت کرونا است

سردار محسن کریمی روز یکشنبه در نشست تخصصی بررسی دستاوردهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در ویدئو کنفرانس با فرمانده کل سپاه پاسداران، افزود: اکنون به برکت نام مبارک شهید سلیمانی و همت همه نیروها به خصوص کادر درمان مجاهد و بسیجیان فداکار موفقیت ۱۰۰ درصدی در این طرح حاصل شده است.
وی ادامه داد: به واسطه همه مجاهدت‌های انجام شده کاهش چشمگیر مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا قابل مشاهده است و البته این آمارهای کاهش نباید انگیزه نیروها را برای ادامه طرح کاهش دهد.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: در چند ماه گذشته شیوع بیماری تحقیقات به خوبی نشان داده که کاهش شیوع و قطع زنجیره بیماری تنها با همت گسترده و رعایت دستورالعمل‌ها محقق خواهد شد و لذا هم تلاش‌ها و هم رعایت پروتکل‌ها باید با قوت و جدیت ادامه دار باشد.
سردار کریمی بیان کرد: امروز انگیزه بخشی به کادر درمان و بسیجیان برای ادامه طرح شهید سلیمانی یک ضرورت محسوب می‌شود که باید مورد توجه باشد چراکه در طی این مدت خالصانه پای کار آمدند.
وی اضافه کرد: امروز دشمنان برای ضربه زدن به روحیه خودباوری جوانان و تضعیف اراده آنها از هر شگرد و توطئه‌ای استفاده می‌کنند که در طی این مدت هم تلاش دشمن برای خرید واکسن خارجی که غیرقابل اطمینان و اعتماد بودن آنها هم از نظر عقلی و هم از نظر علمی ثابت شده قابل مشاهده بود که با بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت ایران بار دیگر با شکست سنگین مواجه شد.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: طرح شهید سلیمانی با جهاد همه جانبه و بسیج عمومی مردم برای سلامت و کاهش آسیب‌های کرونا شرایط را کاملا تغییر داد و این طرح که با محوریت روحیه بسیجی در حال انجام است بار دیگر تفکر نجات بخش بسیج را به اثبات رساند.
سرهنگ پاسدار محمد گودرزی افرود: طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بار دیگر پویایی و نشاط بسیج را به رخ کشاند و همان‌گونه که بسیج در طول سال‌های انقلاب صحنه‌های به یادماندنی را به یادگار گذاشته در این طرح نیز بار دیگر این حماسه خلق شد.
وی ادامه داد: در استان مرکزی با سازماندهی هایی که انجام شده، طرح شهید سلیمانی از روزهای ابتدای شروع با محوریت بسیجیان و شبکه بهداشت در سطح استان عملیاتی شد که بیش از یک هزار و ۹۹۴ تیم تخصصی تشکیل که شامل ۷۵۰ تیم رصد و شناسایی، ۶۰۶ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی و ۵۰۴ تیم نظارتی هستند.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: کمیته‌های تخصصی طرح شهید سلیمانی بیش از پنج هزار و یکصد نفر آموزش تخصصی دیدند که در قالب‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می دهند.
سرهنگ پاسدار گودرزی بیان کرد: همچنین ۱۶۸ پزشک متخصص، ۲۱۹ گروه پرستاری، ۱۰۵ همراه بیمار، ۶۵ نیرو برای تغسیل و تدفین اموات و ۲۶۴ نیروی خدماتی که عمدتا از بسیجیان و طلاب هستند در طرح شهید سلیمانی به کار گیری شده اند.
وی اضافه کرد: بیش از ۳۴ هزار نفر از خانواده‌های استان در قالب طرح شهید سلیمانی آموزش دیدند که پنج هزار و ۳۴۵ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۷۵۰ مورد پیگیری درب منزل نیز انجام شده است.
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: محوریت طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی قرار گرفتن روحیه جهادی در کنار اقدامات علمی و کارشناسی بود.
سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه شده که اعزام ۳۵ تیم تخصصی در قالب تیم های مختلف به مناطق محروم و ارائه خدمات درمانی و پزشکی به صورت رایگان بخشی از این خدمات مهم است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم دیگر انجام تست‌های سریع رپیتست بود که بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ تست انجام شد که ۶۶۱ مورد آن مثبت بود که برای انجام این تست بیش از ۹۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.
طرح شهید سلیمانی از اوایل آذرماه در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید