کرونا مسافرت با ناوگان اتوبوسی بوشهر را ۵۷درصد کاهش داد

مهدی شهابی روز سه شنبه در گفت وگو با ما افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۳ هزار و ۱۸۰ نفر بلیت در استان بوشهر برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مقصدهای برون استانی صادر شده‌است.

وی اضافه کرد: این میزان فروش بلیت برای سفرهای برون‌ استانی در مقایسه با ۶۸۵ هزار و ۴۲ مسافر جابه جا شده در سال گذشته ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

شهابی اظهار کرد: همچنین تعداد اتوبوس‌های فعال در استان نیز از ۴۷هزار و ۳۰۶ دستگاه با ۳۱ درصد کاهش به ۳۲هزار و ۶۶۵ دستگاه رسیده‌است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: به منظور رعایت فاصله فیزیکی مناسب ناوگان حمل و نقل ملزم هستند تنها برای ۵۰ درصد از ظرفیت خود بلیت فروشی کنند.

شهابی گفت: همچنین در بخش ناوگان مینی بوسی نیز تعداد سرویس‌ها از ۶۳هزار و ۶۸۷ مورد در سال گذشته، به ۳۸هزار و ۹۰۱ سرویس در سال جاری و شمار مسافران جابه جا شده با این نیز از ۴۴۲هزارو ۸۳۶ به ۲۶۹هزار و ۴۲۸ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امروز رکود کار در بخش حمل و نقل مسافر منجر به تعدیل نیروها و کاهش درآمد شرکت‌های مسافری و باعث شده بیشتر افراد نسبت به تغییر شغل اقدام کنند در کنار این مشکلات مالیات، بیمه و کرایه غرفه‌ از جمله مهمترین مشکلات شرکت‌های مسافری در استان بوشهر است.

شهابی یادآور شد: تاکنون یکهزار و ۱۴۷ نفر از فعالان بخش حمل و نقل مسافری در استان بوشهر برای دریافت تسهیلات مربوط به کرونا ثبت نام کرده‌اند که بخشی از آنها موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۳۸ شرکت حمل و نقل در استان بوشهر فعالیت دارند و همه آنها با سامانه استعلام از وضعیت سلامت مسافران متصل هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس


دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید