استاندار همدان: برگزاری هرگونه تجمع در ۲۲ بهمن وجاهت قانونی ندارد

به گزارش قم پرس، «سید سعید شاهرخی» روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان همدان بیان کرد: با وجود اینکه ۲۲ بهمن یکی از بزرگترین رویدادهای کشورمان به شمار می رود اما بزرگداشت این آیین به خاطر حفظ بهداشت و سلامت عمومی جامعه بدون برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی و به صورت موتوری و خودرویی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تایید برگزاری موتوری و خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن نباید افرادی در گوشه و کنار اقدام به تجمع و حرکتی کنند و هر گونه تجمعی وجاهت قانونی ندارد بنابراین فرمانداران برای اجرای مصوبات نظارت لازم را داشته باشند.

استاندار همدان با قدردانی از همکاری گروه های مرجع نظیر ائمه جمعه و جماعت در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا یادآوری کرد: سال‌های گذشته مراسم های محرم و صفر و مناسبت های مذهبی با شور و حال زیادی برگزار می شد اما امسال ائمه جمعه، روحانیان و علمای حوزه علمیه با درک صحیح از شرایط در زمینه آیین های عزاداری روز تاسوعا و عاشورا، دهه فاطمیه، محرم و صفر همکاری خوبی با ستاد مدیریت کرونا کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت آبی به معنای پایان ویروس کرونا نیست اظهار داشت: وضعیت فعلی شکننده است و به طور حتم هر گونه غفلت و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی زمینه را برای بازگشت به شرایط بحرانی گذشته و بروز پیک چهارم شیوع ویروس و افزایش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: در این صورت احتمال قرار گرفتن در وضعیت نارنجی کرونایی زیاد است بنابراین استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، برگزار نکردن جلسه های غیر ضروری و رعایت فاصله اجتماعی در همه شرایط لازم است.

شاهرخی ادامه داد: هر چند کرونا در سراسر کشور و استان با همکاری مردم و مسوولان روند نزولی دارد اما این به معنای از بین رفتن ویروس نیست بلکه به علت وجود ویروس باید همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی تداوم یابد.

وی از فرمانداران خواست درباره مدیریت ویروس کرونا اقدام ها و کنترل های لازم را انجام دهند چرا که نه تنها ویروس از بین نرفته بلکه نوع جهش یافته آن را در دیگر کشورها شاهد هستیم

استاندار همدان ادامه داد: به منظور حفظ سلامت و جان مردم باید با نظارت و اعمال قانون اجازه تجمع، برگزاری عروسی و عزا با جمعیت انبوه داده نشود و تالارها و رستوران ها نیز طبق پروتکل با ۲۵ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند و در صورت تخلف پلمب می‌شوند.

شاهرخی با بیان اینکه محدودیت منع تردد در همدان به مدت یک هفته برداشته می شود افزود: چنانچه این اقدام طبق آمار سبب افزایش شمار مبتلایان به کرونا شود به طور حتم محدودیت شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد دوباره اعمال می شود.

وی گفت: کادر بهداشت و درمان در حوزه مقابله با ویروس کرونا بی وقفه در حال خدمت رسانی به مردم هستند همچنین همراهی خوب مردم، صبر و متانت و پذیرش محدودیت ها به خاطر سلامت خود و جامعه سبب کاهش آمارها شد.

شاهرخی ادامه داد: ۶۰ جلسه ستاد استانی کرونا با حضور مسوولان استانی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برگزار شده است که با رصد میدانی مسایل و همراهی مردم، روند صعودی و گسترش این ویروس، کنترل شد.

استاندار همدان با بیان اینکه در سه پیک گذشته وضعیت از کنترل مسوولان خارج نشد اضافه کرد: تلاش شبانه روزی تیم های بازرسی با محوریت سپاه در کاهش آمارها بسیار موثر بود همچنین فداکاری و ایثار ناجا در اجرای محدودیت ها در سرمای سخت زمستان نیز شایسته قدردانی است.

شاهرخی افزود: متوقف شدن روند نزولی شیوع کرونا در استان همدان به معنای بد بودن شرایط نیست؛ هم اینک چهار شهرستان همدان، بهار، فامنین و اسدآباد در وضعیت آبی قرار دارند و همه فعالیت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان ها صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: مهمترین ویژگی طرح مدیریت هوشمند کرونا، پیش بینی محدودیت ها بر اساس نوع رنگ بندی کرونایی و تغییر شرایط فعالیت ها بر اساس رنگ بندی است با این وجود از مردم درخواست می شود مسوولان را در مهار این ویروس یاری دهند تا مجبور به بازگرداندن محدودیت های سابق نباشیم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید