کد خبر: 333072
۰
۰
نسخه چاپی

واسپاری امور حوزوی به استان‌ها در ۲۰ محور دنبال می‌شود

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و فضلای شهرستان‌های استان خوزستان درقم افزود: ارتقای حوزه‌ها، برای پاسخگویی به نیاز استان نیز در ۱۰ محور دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: همه فعالیت‌های گسترده حوزه علمیه در سه سال اخیر در حالی است که بودجه حوزه نصف شده است و همه کارهایی که انجام دادیم با مددالهی و فعالیت جهادی انجام شد؛ این درحالی است که با کم شدن نیروهای حوزه، فعالیت‌های زیادی نیز به معاونت‌های حوزه افزوده شد.

وی گفت: در کنار آن‌ها چند مساله وجود دارد که روند فعالیت های حوزه را کُند کرده است که از جمله آنان می‌توان به منابع مالی اشاره کرد، با وجود اینکه ۲۰۰ هزار وقف حوزوی وجود دارد که ۲ تا سه برابر آستان قدس رضوی است و تاکنون نیز گام‌های خوبی برای احیای آنان برداشته شده است، ولی هنوز برای ورود آن‌ها به چرخه مالی حوزه فاصله زیادی داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: برای استان ها ۲ برش برنامه ای پنج ساله و برش آمایش در نظر گرفته شده است، این برش برنامه‌ای باید کل استان را نیز درگیر خود کند و هر استان برنامه پنج ساله خود را دنبال نماید.

بر اساس این گزارش؛ تهیه و تدوین سند پنج ساله و برش آمایش حوزه استان؛ راه‌اندازی و تقویت گروه‌های علمی مدارس؛ تشکیل انجمن‌های علمی در حوزه استان؛ شناسایی نخبگان حوزوی برای حمایت از ایشان؛ راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در طرح جامع حوزه علمیه استان و توجه و راه‌اندازی دروس خارج در استان از جمله نکاتی بود که مدیر حوزه‌های علمیه به مسئولان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان خوزستان برای پیگیری و تعامل بیشتر با مدیریت حوزه استان خوزستان و اجرا در حوزه علمیه آن تاکید کرد.

اعرافی با اشاره به ظرفیت های کم نظیری که در عرصه‌های مختلف در خوزستان وجود دارد، گفت: استان خوزستان با آن ثروت عظیم خدادادی، سابقه درخشان و استعدادها و ظرفیت‌های کم‌نظیری که دارد، باید بیش از این در عرصه‌های گوناگون علمی و دینی رشد داشته باشد، تقاضا می‌کنم، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه استان مرتب جلسه همفکری داشته باشید تا با صبر و حلم بیشتر گره‌ها را باز کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای دزفول نیز، گزارشی از آخرین وضعیت آموزشی، تبلیغی، تهذیبی و برخی مشکلات حوزه علمیه خوزستان ارایه کرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس


دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید