مراجعه مردم به مراکز درمانی کرونا در اصفهان افزایش یافت

آرش نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بررسی آخرین آمار نشان می‌دهد که با وجود ثابت بودن تعداد موارد بستری، بیماران حاد و مرگ و میر ناشی از کرونا اما تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و خط اول اورژانسی به لحاظ بالینی در ۲ هفته اخیر افزایش یافته است و با موارد بیشتری نسبت به هفته‌های قبل از آن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: این زنگ خطری است که به مرور زمان میزان ابتلا به کووید ۱۹ و بستری در بیمارستان ها افزایش یابد و ممکن است هفته های آینده خود را در تعداد بیشتر بستری ها در بخش مراقبت های ویژه ( ICU) و مرگ و میر ناشی از کرونا نشان دهد.

نجیمی با اشاره به اینکه این وضعیت را در موج های گذشته اپیدمی کووید ۱۹ شاهد بودیم، تصریح کرد: این خطر در زمان حاضر قابل مشاهده و ملموس است و به مردم نسبت به عادی انگاری در جامعه و کاهش پایبندی به شیوه‌نامه های بهداشتی هشدار جدی می‌دهیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شرایط موجود به سادگی قابل مقایسه با ماه های آبان و آذر است، خاطرنشان کرد: در ماه های آبان و آذر نتیجه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت های کرونا را با بهبودی آمار مشاهده کردیم اما کاهش پایبندی به شیوه‌نامه ها می تواند ما را به شرایطی مشابه ماه های اردیبهشت و مهر امسال برگرداند که با اوج گیری آمار شیوع و بستری کرونا مواجه شدیم.

نجیمی اظهارداشت: تا زمانی که واکسن موثر در دسترس قرار نگیرد و واکسیناسیون برای افرادی که جهت ایمنی جمعی ضروری است، انجام نشود احتمال افزایش ابتلا و بستری کووید ۱۹ وجود دارد با این تفاوت که ممکن است با موج و شیب بسیار سریعتر و تعداد انفجاری بیماران مواجه شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار امیدواری کرد که با این هشدارها و تغییر در روند عادی سازی و بازگشایی، جلوی افزایش آمار کرونا گرفته شود.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تا روز هشتم بهمن ۳۸۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۶۷ نفر آنها بدحال و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

تعداد کل موارد مرگ و میر در این تاریخ ۱۳ نفر اعلام شد که ابتلای پنج نفر آنها به کرونا، قطعی است.

همچنین تعداد موارد مثبت ابتلا از یکهزار و ۹۷ تست کرونا در استان اصفهان ۱۷۰ مورد است که گویای شیوع ۱۵ درصدی ویروس کروناست.

همچنین بر اساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های اصفهان در وضعیت آبی (کم خطر) و زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد.

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، ممنوعیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

حجت الله غلامی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: استمرار نظارت‌ بر پارک‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی، سینماها، تالارها و نمایشگاه‌ها با حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت صورت می‌گیرد.

ویروس کرونا از اسفند سال گذشته در کشورمان شیوع یافت و تاکنون حدود یک میلیون و ۳۹۲ هزار نفر در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و بیش از ۵۷ هزار نفر بر اثر آن جان باختند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید