کد خبر: 333153
۰
۰
نسخه چاپی

مدرسه حج در سنندج تأسیس می شود

به گزارش خبرنگار مهر - حجت الاسلام والمسلمین سعید عسکری ظهر امروز در نشست خبری تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه طلاب و روحانیون اهل سنت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: همزمان با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب با محوریت طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته تقریب مذاهب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی در استان کردستان با مسئولیت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تشکیل شده است و برای پاسداشت این ایام برنامه‌هایی در این کمیته تدوین شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: در روز ۲۱ بهمن در مرکز تخصصی امام شافعی (رض) مسجد قبا با همکاری و هماهنگی بعثه اهل سنت مقام معظم رهبری شاهد افتتاح مدرسه حج خواهیم بود.

حجت الاسلام عسکری افزود: در این مدرسه ۱۰۰ نفر از روحانیون معین و معینه کاروان‌های حج دوره‌های دانش افزایی و بازآموزی را خواهند گذراند و روحانیون جدید نیز آموزش‌های تخصصی را فرا خواهند گرفت.

وی اعلام کرد: تجلیل از ارکان مساجد شامل امام جماعت، هیأت امنا و خادمین، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی دینی ویژه همسران کارکنان، مسابقات تیراندازی ویژه طلاب و روحانیون، حمایت از کانون‌های فرهنگی مساجد، برگزاری دو همایش ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات پیامکی، قرآنی با همکاری صدا و سیما، طرح اهدا خون، نشست ائمه جمعه استان به صورت مجازی با استان‌های دیگر کشور از دیگر برنامه‌های تدوین شده کمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان کردستان است.

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز در این نشست خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر سه عنصر ایمان، وحدت و امامت و رهبری به پیروزی رسید و اگر این سه عنصر را حفظ کنیم همواره به سوی عزت و تعالی قدم بر خواهیم داشت.

وی افزود: نهضت امام خمینی (ره) برای احیا دین محمد مصطفی (ص) بود و همین امر زمینه ساز عزت و تعالی روز افزون نظام اسلامی ایران است.

ماموستا جلال مرادی امام جمعه دیواندره نیز افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در مناطق اهل سنت قابل انکار نیست و تحولات شگرفی در حوزه زیرساختی و امور عمرانی هستیم.

وی افزود: هم اکنون در اکثر دانشگاه‌ها مباحث دینی و قرآنی تدریس می‌شود و ۴۰۴ واحد دانشگاهی در مراکز سنی نشین داریم و همه این دستاوردها به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید