کد خبر: 334590
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم بزرگداشت آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) در قم برگزار شد

به گزارش قم پرس مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد و عالم انقلابی، مرحوم آیت الله نظری خادم الشریعه، با حضور مراجع تقلید و علما پنجشنبه شب در مسجد امام حسن عسکری (علیه السلام) قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم انقلابی قم همراه بود، آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان، آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام محمدی عراقی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام رزاقی استاد حوزه علمیه در این مراسم به سخنرانی درباره آثار ارزشمند و شخصیت علمی و سیاسی مرحوم آیت‌الله نظری خادم الشریعه پرداخت.

مراسم بزرگداشت آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) در قم برگزار شد

قرائت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی رحلت این عالم مجاهد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

لازم به ذکر است که این عالم انقلابی عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد، و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی (ره) و امام خمینی (ره) بود که دروس فقه و اصول را از محضر این بزرگان آموخت.

آیت‌الله نظری خادم الشریعه از همان روزهای اولیه آغاز نهضت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ جزو پیشتازان و پایه گذاران نهضت به ویژه در سطح مازندران بود.

وی در سال‌های ۴۷ و ۴۸ شمسی بنا به دعوت علما و مؤمنین شهرستان ساری و به جهت ضرورت امر تبلیغ و ارشاد و هدایت و پیگیری امر نهضت روحانیّت در ساری مستقر شد. اقامه جماعت و پایه‌گذاری جلسات مذهبی به ویژه دهه غدیر از اثرات ماندگار این شخصیت ولایتمدار به شمار می‌رود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید