کد خبر: 334615
۰
۰
نسخه چاپی

صنایع دستی ایران با رفع تحریم‌ها به تمام نقاط دنیا فروخته می‌شود

به گزارش قم پرس، رئیس دفتر رئیس جمهور روز جمعه با حضور در نمایشگاه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.

محمود واعظی در این بازدید که علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشت، با توضیحات هنرمندان و مسئولان مربوطه در جریان روند ساخت و همچنین مشکلات و دغدغه های فعالان بخش صنایع دستی کشور قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات و تلاش های دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای احیای هنر اصیل ایرانی، تاکید کرد: وظیفه دولت حمایت از هنرمندان صنایع دستی در تمام نقاط کشور است.

رئیس دفتر رئیس جمهور بر ضرورت کاربردی شدن هنر صنایع دستی هنرمندان ایرانی برای استفاده در منازل و محل کار مردم ایران و بویژه سایر نقاط جهان، تاکید کرد و افزود: باید با برپایی نمایشگاه های مختلف در کشورهای اروپایی و جهان از جاذبه های این نمایشگاه برای تبلیغ و نشان دادن هنر ایرانی و همچنین فروش این آثار هنری استفاده کرد.

واعظی با تاکید براینکه حمایت از اشتغال و کارآفرینی از سیاست های دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: اشتغالزایی باید در همه نقاط کشور باشد و اگر صنایع دستی رونق یابد و تولیدات در منازل و روستاها انجام و از طریق فضای مجازی تبلیغ و فروخته شود به اشتغالزایی همه نقاط شهری و روستایی کمک می کنند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به صنایع دستی، احیا هنر ایرانی، تبلیغ و فروش در ایران و خارج و همچنین کارآفرینی برای جوانان کشور است، به تلاش های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ابعاد مختلف برای ثبت جهانی آنچه اصیل ایرانی است، اشاره و خاطرنشان کرد: کالا، هنر و نام روستا و شهر ایرانی ثبت جهانی می شود و در تمام دنیا تبلیغ و بازار جدیدی برای محصولات و آثار هنری ایران بوجود می آید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی با توجه به شیوع کرونا برای تبلیغ و فروش صنایع دستی تاکید کرد و ادامه داد: با رفع تحریم ها و گشایش در روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا به راحتی صنایع دستی ایران به تمام نقاط دنیا فروخته می شود.

در نمایشگاه پنجمین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر که در موزه ملی ایران برگزار شده است، آثار هنرمندان بخش صنایع دستی در زمینه های نقاشی، گلیم بافی، زیورآلات سنتی، طلاکوبی، پارچه بافی، فلزکاری، منبت کاری و سفالگری از سراسر کشور به نمایش گذاشته است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید