کد خبر: 334619
۰
۰
نسخه چاپی

الزام مسئولان به رعایت شروط رهبر انقلاب برای بازگشت به برجام

به گزارش قم پرس آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با اشاره به ضرورت توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره بودجه گفت: این سیاست‌های به نفع همه مردم است و اصرار مجلس به رفع اشکالاتی که نمایندگان درباره بودجه مطرح کردند در همین راستا بود و امروز خوشبختانه با رفع آن فرایند تصویب بودجه مجدد آغاز شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اقشار ضعیف و کم درآمد در بودجه سال آینده افزود: یکی از مهمترین اهداف اصلاح بودجه پرهیز از تأمین بودجه از طریق خام فروشی مواد معدنی و نفت و گاز است که انشاالله این وابستگی در بودجه رفع شود.

امام جمعه قم توسعه و گسترش بخش‌های فرآوری مواد معدنی و نفتی را یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به خام فروشی بیان کرد و افزود: برای رسیدن به این راهبرد در بودجه باید با روحیه جهادی و همراهی مردم وارد عرصه فرآوری مواد معدنی و نفتی شویم و جهشی بزرگ در این زمینه رقم زده شود.

وی افزود: ۱۰ سال مقوله کاهش جمعیت جوان کشور و حرکت به سمت پیری جمعیت مطرح شده است و مجالس قبلی اقدامی مؤثر نداشته‌اند و انتظار این است بحث افزایش جمعیت و تسهیل در امر ازدواج در این مجلس و بخصوص در بودجه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به جمعیت ۱۰ میلیون نفری در آستانه ازدواج گفت: اگر نسبت به ازدواج این جمعیت توجه نشود در ۲۰ سال آینده با بحران جمعیت روبرو خواهیم شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: کنترل قاچاق، فرار مالیاتی و فساد مشکلات اصلی کشور است که قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند وارد میدان مقابله با این موارد شود و نیازمند مشارکت همه مردم و مسئولان و مجلس و دولت است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به شروطی که رهبر معظم انقلاب برای بازگشت ایران به برجام گذاشته است گفت: ایران تنها در صورت اقدام عملی در رفع تحریم به برجام بازمی‌گردد و هیچ شیوه‌ای دیگری را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه دولت‌های غربی که خودشان پیمان‌شکنی کرده و به هیچکدام از وعده‌ای خود عمل نکرده‌اند با پررویی بیانیه داده و طلبکار شده‌اند گفت: غربی‌ها بارها در برابر ملت ایران شکست را تجربه کرده‌اند و می‌دانند ملت ایران از مواضع برحقش کوتاه نمی‌آید.

اعرافی افزود: تنها خواسته ملت ایران عمل به پیمانی است که خود غربی‌ها امضا کرده‌اند و بر اساس همین خواسته و مطالبه رهبری مسئولان اجازه ندارند از این خط قرمز عبور کنند.

وی با اشاره به سخنان مغرضانه و منافقانه برخی افراد و گروه‌ها در همراهی دشمن گفت: جریان‌های سیاسی نباید در شرایط کنونی پشت مردم را خالی کنند و باید امروز یک صدا و متحد و مقاوم خواسته‌های منطقی خود را بر دشمن تحمیل کند.

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ماه رجب بر تقویت مبانی اعتقادی با کمک دعا و نیایش تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی در پایان سال با کمک‌های مومنانه به نیازمندان کمک کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید