مرزهای خوزستان بسته می‌شوند/با غربالگری حلقه انتشار کرونا می شکند

به گزارش قم پرس قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز جمعه در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران گفت: پیش از اینکه استان خوزستان در شرایط آبی به سر می‌برد، مهم‌ترین مشکل آن بود که برای مردم عادی انگاری صورت گیرد و تصور عموم بر این بود که همه چیز حل شده است.

استاندار خوزستان افزود: در نتیجه این عادی انگاری مراسم‌های مختلف، رفت و آمدها و مسافرت‌ها و… دقیقاً مانند شرایطی که کرونا نباشد، انجام شد و در نتیجه بیماری کرونا آن هم از نوع جهش یافته با منشأ انگلستان گسترش یافت.

وی ادامه داد: منشأ گونه جهش یافته ویروس کرونا از خارج کشور است؛ لذا در مرحله اول مرزها در بخش مسافرتی به مدت یک هفته بسته می‌شوند و پس از یک هفته اگر شرایط کنترل نشود، این محدودیت تمدید خواهد شد؛ همچنین در مرزها باید شرایطی ایجاد شود تا امکان تست سریع از مسافران فراهم خواهد شد.

سلیمانی دشتکی: ممنوعیت تردد روزانه از ساعت ۲۱ تا ۴ با قدرت ادامه پیدا می‌کند و در شهرستان‌های قرمز اصناف، ادارات و دیگر دستگاه‌ها برابر با محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های مشخص شده فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان‌ها تعطیلی بازار، اصناف و دست‌فروشان به جز گروه یک شغلی به طور کامل انجام می‌شود و کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی با یک سوم ظرفیت فعال خواهند بود؛ همچنین ادارات و دستگاه‌ها نیز به جز دستگاه‌های ضروری و خدمات رسان حداکثر با یک سوم فعالیت می‌کنند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن حتماً در دورکاری باشند و همه نهادها، دستگاه‌ها و بخش خصوصی موظف هستند که به کمک طرح شهید سلیمانی بیایند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در صورت اجرای طرح غربالگری محله به محله حلقه انتشار ویروس شکسته خواهد شد و افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند و خانواده و بستگان بیمار و کسانی که با بیمار تردد داشته باشند، تست می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کنترل بیشتری انجام می‌شود، گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز درخواست می‌شود در کنار دبیری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، امر سخنگویی این ستاد را بر عهده گیرند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید