کد خبر: 334626
۰
۰
نسخه چاپی

۹ خدمت توانبخشی مشمول بیمه سلامت شد

به گزارش روز جمعه، مهدی پهلوانی در این زمینه افزود: این امر در راستای اجرای تفاهمنامه سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت ایران مبنی بر امکان بهره‌مندی مددجویان و افراد دارای معلولیت زیر پوشش بهزیستی دارای دفترچه بیمه سلامت از خدمات توانبخشی صورت گرفت‌

وی گفت: با توجه به ابلاغ بودجه به سازمان بیمه سلامت، خدمات؛ کاردرمانی، ارزیابی جامع کاردرمانی و شغلی، توانبخشی آسیب شنیداری پیش‌زبانی، مشاوره تجویز سمعک یا ارزیابی و کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار، زبان، تکلم و ارتباط کلامی و یا پردازش شنوایی، خدمات ارزیابی گفتار و زبان، صدا، بلع و پردازش شنیداری زیر حمایت بیمه سلامت قرار گرفت.

وی یادآور شد: از موسسه های گفتاردرمانی، کاردرمانی و شنوایی‌سنجی واجد شرایط عقد قرارداد با بیمه سلامت اعم از موسسات خیریه و خصوصی درخواست می کنیم، برای انعقاد قرارداد به اداراه کل بیمه سلامت استان‌ مراجعه کنند.

«در استان قم حدود ۲۲ هزار معلول شناسایی شده‌اند و از خدمات مستمر و موردی بهزیستی استفاده می‌کنند.»

تاسیس مرکزهای «مثبت زندگی» گامی موثر در زمینه گسترش فرهنگ خیرجمعی

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قم نیز گفت: یکی از اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی استفاده از ظرفیت نیکوکاران محلات در زمینه رفع مشکلات مددجویان مناطق است.

سید صادق میریی افزود: در حال حاضر مقدمات راه‌اندازی و آغاز به کار ۲۴ مرکز غیردولتی ارایه خدمات بهزیستی یا همان مرکزهای مثبت زندگی در استان فراهم شده است و این مراکز علاوه بر ارایه خدمات سطح یک بهزیستی به مددجویان هر محله در زمینه شناسایی خیرین و استفاده از ظرفیت آن‌ها در خصوص رفع مشکل مددجویان فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ خیر جمعی و مشارکت مردم در خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی، بر نقش مراکز مثبت زندگی در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی به صورت منطقه‌ای و محله‌ای و کمک مردم به مددجویان تاکید کرد و افزود: در واقع این ۲۴ مرکز مثبت زندگی در استان، ۲۴ مرکز نیکوکاری هستند که مردم نوعدوست هر محله می‌توانند برای رفع مشکلات همسایگان و همشهریان خود نسبت به ارایه مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی اقدام کنند.

وی گفت: طبق دستورالعمل تاسیس مراکز خدمات اجتماعی مثبت زندگی، موضوع جلب مشارکت‌های مردمی توسط این مراکز جدیدالتاسیس به عنوان عاملان سازمان بهزیستی دیده شده و مردم می توانند مشارکت‌های غیرنقدی اعم از خواروبار، کالا، لوازم خانگی، پوشاک، گوشت قربانی و... را به طور مستقیم به کلیه مراکز بهزیستی در سطح استان تحویل دهند.

وی افزود: در خصوص مشارکت‌های نقدی هم این مراکز، مشارکت‌های نقدی مردم را جلب و از طریق بانکداری الکترونیک به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان‌ واریز می‌کنند تا پس از تایید شورای مشارکت‌های مردمی استان‌ در راستای فعالیت‌های سازمان بهزیستی و نیت خیرین، با اولویت مددجویان همان محله هزینه شود.

میریی گفت: این فرآیند علاوه بر افزایش نظارت و کاهش بروز تخلفات می‌تواند به ایجاد و گسترش شبکه مردمی مشارکت‌ها در سراسر استان کمک کند و اعتماد خیرین را هم در پی داشته باشد و در واقع نیکوکاران هر منطقه از نزدیک شاهد رفع مشکلات مددجویان براساس نیات خیرخواهانه خود باشند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید