کد خبر: 334752
۰
۰
نسخه چاپی

طلاب در برابر جریان‌های انحرافی ایستادگی کنند

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی یکشنبه شب در وبینار "شأن نزول و تبیین و تحلیل منشور روحانیت حضرت امام(ره)" با بیان اینکه لحظه ای غفلت از جریان های انحرافی، مسیر انقلاب اسلامی را منحرف می کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره خطرها و آسیب های جریان های انحرافی را گوشزد می کنند و طلاب و روحانیون نیز نباید از توطئه دشمنان غافل شوند.

وی با بیان اینکه جریان های انحرافی ممکن است افراد کلیدی در قوه های مختلف را دچار انحراف در تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند، گفت: متأسفانه شاهد بودیم حتی برخی از مسؤولان و روحانیون از سند ۲۰۳۰ حمایت کردند، در حالی که رهبری نسبت به این موضوع هشدار داده بودند.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه بر ضرورت نظارت بر عملکرد دولتمردان از سوی روحانیت و حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه انقلابی کاملا بیدار است و همه حوادث و جریانات را رصد می کند، ولی اگر غافل شویم، سیل جریان انحرافی و غرب گرایی، بنیاد اسلام و انقلاب را خدشه دار می کند.

وی با اشاره به منشور روحانیت در پیام حضرت امام خمینی(ره)، دقت و جامعیت و صراحت لهجه حضرت امام(ره) در این منشور را مورد توجه قرار داد و گفت: در این منشور سه جریان اسلام ناب، اسلام متحجر و اسلام سکولار مورد اشاره قرار گرفته که دو مورد آخر انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را نمی پذیرند.

زمانی با اشاره به جریان روحانیت سکولار همچون سید حسن تقی زاده در جریان انقلاب مشروطه، از قاتل شهید مطهری که یک طلبه منحرف بود یاد کرد و گفت: ما در حوزه های علمیه نگران طلبه های معمم و غیر معممی هستیم که ممکن است به طرف شرق و غرب سر بخورند، از این رو طلاب و روحانیون باید مراقب این جریانات باشند.

وی در پایان ساده زیستی، زهد و تقوای حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را در تمامی کشورهای جهان بی نظیر دانست و گفت: در حوزه های علمیه، مراجع عظام و علمایی هستند که مجاهدت علمی آنها در هیچ کشور مسلمانی وجود ندارد و یا طلبه هایی که علیه داعش در حال جهاد بوده و هستند.

وبینار "شأن نزول و تبیین و تحلیل منشور روحانیت حضرت امام(ره)" به همت پایگاه شهدای روحانی و با همکاری بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید