۸ شهرستان کردستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند

به گزارش قم پرس فرزین رضاعی روز دوشنبه در جلسه بررسی روند اقدامات طرح شهید سلیمانی در کردستان اظهار کرد: اجرای این طرح در استان بسیار کارساز بودن و باید انجام تست‌های کرونا از جمله PCR در طرح شهید سلیمانی با حجم فعلی و چه بسا بیشتر انجام شود تا تست منفی کاذب حاصل نشود.

وی افزود: باید افراد بیمار در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و قرنطینه شوند تا از شیوع موج چهارم بیماری در استان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین نسبت به تشدید مبتلایان در صورت انجام سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: اگر در روزهای پایانی سال مسافرت‌های نوروزی به مریوان، بانه و کامیاران و دیگر نقاط گردشگرپذیر استان صورت گیرد با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

رضاعی همچنین از استقرار تیم ۹ نفره در مرز رسمی باشماق مریوان خبر داد و گفت: این تیم به صورت شبانه روزی تست کرونا مسافران ورودی و خروجی را در این مرز انجام می‌دهند.

وی در ادامه سخنان خود از راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته به بیمارستان بیجار در روزهای آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این دستگاه درصد قابل توجهی از مشکلات مربوط به موضوع تشخیص کرونا در این شهرستان حل می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست از توزیع بیش از ۲ هزار و ۳۳۳ بسته معیشتی در استان در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

سردار سید صادق حسینی اظهار داشت: در این طرح بیش از ۲۲۹ هزار ماسک و ۳۰۰ بسته بهداشتی توزیع شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان مردم را به رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا دعوت کرد و گفت: اگر در این خصوص کم کاری شود فشار بر کادر درمان تشدید می‌شود و باید با برنامه ریزی دقیق برای مقابله با شیوع موج چهارم بیماری کرونا آماده باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید