تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در مراغه رو به افزایش است

سیدعلی موسوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در زمان حاضر روزانه حدود ۳۰ بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به مراکز درمانی شهرستان مراجعه می‌کنند و اگر تعداد آنان بیشتر شود، به طور طبیعی ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل و محدودیت‌ها افزایش خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا طی یک ماه گذشته در این شهرستان دارای ثبات نسبی بوده، افزود: طی این مدت تعداد بیماران بستری بین ۴۵ تا ۵۵ نفر نوسان داشته اما این وضعیت شکننده است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی لیله‌الرغائب، از مردم شهرستان قدردانی کرد و ادامه داد: وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های اطراف و استان‌های مختلف کشور نیز رو به گسترش است و از همین رو مردم مراغه باید بیش از پیش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

«موسوی» معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه: مردم طی روزها و هفته‌های آینده از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

«موسوی» به شناسایی یک بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در یکی از شهرستان‌های شمالی استان نیز اشاره و بیان کرد: مسافرت از دلایل عمده ابتلا به این ویروس به شمار می‌رود و مردم باید از سفرهای غیرضروری طی روزها و هفته‌های آینده خودداری کنند.

نماینده عالی دولت در مراغه به خستگی کادر درمانی و شرایط دشوار اقتصادی بازاریان نیز اشاره کرد و افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی نگیرند و کرونا پیش‌روی داشته باشد، به ناچار بازار تعطیل، و محدودیت‌های منع رفت و آمد اعمال خواهد شد.

به گزارش قم پرس رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز گذشته از شناسایی یک فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و ابراز امیدواری کرد ساکنان استان پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت بیشتری رعایت کنند.

به گفته «محمدحسین صومی»، یک شهروند اهری با سابقه مسافرت به کشور عراق در روزهای اخیر تحت بررسی و آزمایش‌های لازم قرار گرفته و از نظر ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی مثبت شناخته شده است.

گفته می‌شود که علائم کرونای انگلیسی مشابه علائم کووید ۱۹ معمولی است اما سرعت شیوع و مرگ‌ومیر آن بیشتر بوده و افراد با سنین کم‌تر و جوان‌ترها را درگیر می‌کند.

توصیه‌های مراقبتی در مورد این بیماری هم شامل اصول مورد تاکید همیشگی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشو و ضدعفونی مکرر دست‌هاست.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید