کرونا به گسترش مناظرات دانشجویی در فضای مجازی قوت بخشید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ما، عیسی علیزاده روز سه شنبه در نشست خبری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت هایی که در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس تاکنون تعریف شده، به نوعی مبتنی بر نیاز یا مسأله کشور است. بخشی از فعالیت هایی که در طول سال های متمادی انجام دادیم و احساس می کردیم شاید نیازی به آنها نباشد با یک تغییر رویکرد، نیاز به آنها نمایان شد.

وی گفت: موضوع مناظرات، مهم است و هر چه از زمان اولین دوره آن می گذرد و الان که در آیین افتتاح نهمین دوره هستیم، نشان می دهد یکی از نیازهایی که نسل جوان به آن وابسته است و باید به آن توجه کرد، گفت و گو است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: شاید این نیاز در سال های اخیر با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ملموس تر شده باشد و به واسطه این امر نتوانیم برخی مباحث را رو در رو مطرح کنیم.

علیزاده ادامه داد: در ایام کرونا این موضوع قوت بیشتری پیدا کرد. در گذشته مناظرات حضوری با حضور مخاطبان، داوران و علاقه مندان برگزار می کردیم و بخشی را به اظهارنظر اختصاص می دادیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بازخوردی که در این هشت دوره از مناظرات داشتیم، این موضوع به چند دلیل مورد علاقه دانشجویان است؛ نخست اینکه، برنامه های این چنینی در فضای دانشگاهی و غیردانشگاهی نداریم و دانشجویان، قشر آرمانگرا و آرمان خواهی هستند که در نکاتی که می گویند مطالبی است که در طول زمان به آن رسیده اند، برخی از آنها تغییر یا تثبیت می یابد و در جهت مخالف هم عده ای این مباحث را قبول ندارند.

علیزاده اظهار داشت: مناظرات یک موضوع جمعی، گروهی و دانشجویی است و قوت یک نفر، قوت همه است و ضعف یک نفر، ممکن است به بقیه سرایت کند.

به گفته معاون جهاد دانشگاهی، اهدافی که برای برنامه فاخر تعریف می شود، در این مناظرات می توان تعریف کرد. یکی از نکاتی که در مناظرات با آن مواجه هستیم، بحث گذاره ها هست تا نتوانیم گذاره هایی انتخاب کنیم که در فضای دانشگاهی و غیردانشگاهی نتوانند در مورد آن بحث کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید