کد خبر: 334863
۰
۰
نسخه چاپی

قم نقش مهمی در شبکه خون‌رسانی کشور دارد

پیمان عشقی روز سه‌شنبه دردیدار با جمعی از کارکنان مرکز انتقال خون قم با اشاره به وضعیت ذخیره خونی استان قم اظهار داشت: شاخص اهدا خون در کشور در حدود ۲۵ نفر در هزار نفر و در استان قم ۳۰ نفر به ازای هر هزار نفر است.قم از نظر فرآورده‌های خونی در دوران قبل و بعد از کرونا با کاهش ذخایر خونی روبه رو نشده‌است.

وی بیان داشت: پلاسما درمانی یکی از روش‌های مهمی درمانی دررابطه با کووید۱۹ است که قم در این رابطه اقدامات ارزنده ای انجام داده و از این نظر جزء اولین ها در سطح جهان است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: اهدا خون بانوان دراستان قم طی ماه‌های گذشته با روند افزایشی همراه شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: کارآزمایی اولیه پلاسما برای درمان بیماری کرونا برای اولین بار ازاستان قم آغاز شد که این کار مبتکرانه در روند مدیریت و درمان بیماری کووید۱۹ نقش بسزایی تاکنون داشته‌است.

وی یادآور شد: سازمان انتقال خون عضو فراموش شده نظام سلامت است و حتی در دوران کرونا نیز توجه زیادی به فعالیت های شبانه روزی این سازمان در صداوسیما نشد.

عشقی ابراز داشت: سازمان انتقال خون ایران جزء سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین خون‌های جهان است با وجود اینکه مردم ایران از نظر درآمدی نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا سه تن از اعضای این سازمان به دلیل فعالیت و ارائه خدمات پرثمر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: سازمان انتقال خون نهاد مظلوم و مغفولی است و امروز چشم امید به مجلس شورای اسلامی است تا مگر فکری به وضعیت بودجه و درآمدهای این سازمان داشته باشند.

عشقی خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت مساله انتقال خون در سلامت و بهداشت جامعه اما هنوز حتی یک واحد درسی در سطح دانشگاه‌های کشور در رابطه با این سازمان وجود ندارد. ۸۰ درصد از کارکنان سازمان انتقال خون ایران را افراد کاملا فنی تشکیل داده‌اند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: کارکنان سازمان انتقال خون ایران از نظر مهارت و بعد حرفه‌ای گری بالاتر از کشورهای منطقه هستند و در سطح بین المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما از نظر مالی و درآمد کارکنان این سازمان در شرایط کاملا نامناسبی قرار دارند.

به گفته وی، با وجود اینکه سازمان انتقال خون ایران در بین چند نهاد محدود به عنوان یک نهاد حیاتی شناخته شده‌است اما از نظر مالی و اقتصادی هیچ تناسبی با فعالیت های سازمان های حیاتی دیگر ندارد.

عشقی تصریح کرد: برای اولین بار درآمدهای اختصاصی سازمان انتقال خون ایران در سال ۹۹ نسبت به گذشته دو برابر شده است اما سازمان برنامه و بودجه اجازه افزایش حقوق کارکنان این سازمان را از محل درآمدهای اختصاصی را نمی‌دهند درحالی که درسایر ادارات حقوق کارکنان ۵۰ درصد افزایش یافته با وجود اینکه درآمدهای اختصاصی آنها طبق پیش بینی‌های انجام شده محقق نشده‌است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: سال آینده بسیاری از گره‌های مالی و احکام کارکنان سازمان انتقال خون ایران باز خواهد شد و وضعیت به سمت مطلوبیت هدایت خواهد شد.

وی ابراز داشت: طی سال‌های اخیر تلاش شده میزان جابه جایی مدیران در سطح استانها به حداقل برسد و برخی تغییر و تحولات نیز در راستای بهبود وضعیت اداری و اجرایی انتقال خون بوده‌است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید