قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

دکتر وحید کاظمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد:تعداد موارد مثبت کرونایی در قلعه خواجه بیشتر از امار موجود است اما چون به مرکز بهداشت مراجعه نکردند از آنها بی اطلاع هستیم.

وی افزود: هم اکنون بار مراجعه به مرکز بهداشت شهرستان اندیکا بیش از ۱۰ برابر شده و به همین نسبت تعداد موارد مثبت بیماری بیشتر شده است.

مدیر شبکه بهداشت اندیکا ادامه داد: قرار است محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اعمال شود که منتظر دستور ستاد مدیریت کرونا در خوزستان هستیم. اکنون اندیکا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد ولی با توجه به تعداد موارد مثبتی که در ۲ روز گذشته داشتیم، شرایط بحرانی و قرمز است.

وی افزود: یکی از مواردی که باعث می‌شود رنگ کرونایی اندیکا از زرد به سمت قرمز نرود نبود بیمارستان در این شهرستان است در حالی که از نظر آمار مبتلایان، اندیکا وضعیت خوبی نداشته و تعداد مراجعه کنندگان به مرکز بهداشت روند صعودی دارد.

کاظمی با بیان اینکه هنوز کرونا نوع انگلیسی در شهرستان مشاهده نشده گفت: ما نمونه‌های مثبت تست کرونا را به اهواز ارسال می‌کنیم تا در آنجا بررسی شوند.

وی ادامه داد: بیشترین عامل انتشار شیوع کرونا در شهرستان اندیکا ، برگزاری مجالس جشن و ترحیم، تجمع و دورهمی خانوادگی است. متاسفانه مردم در سطح شهر قلعه خواجه به ندرت ماسک می زنند و این موضوع یکی از عوامل انتشار بیماری است.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی ، و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید