کد خبر: 335085
۰
۰
نسخه چاپی

برجام مقدس نیست/ مگر نگفتید حقوقدانیم پس خلاف قانون عمل نکنید

به گزارش قم پرس آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که در جوار مضجع منور امام هشتم (ع) برگزار شد، با بیان اینکه در هفته جاری همراه با اعضای مجلس خبرگان توفیق شرفیابی به خدمت مقام معظم رهبری را داشتیم اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که ایشان فرمودند؛ این بود که در جریان مسئله هسته‌ای نباید دوصدایی از مسئولان کشور شنیده شود.

وی افزود: این یک صدایی در جریان هسته‌ای در واقع صدای خود رهبری به عنوان امام امت است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه قانون مجلس در ماجرای لغو تحریم‌ها قانون خوبی است گفت: این قانون در واقع دو جنبه داشت؛ یک جنبه قانون این است که می‌گوید از پنجم اسفند ماه جاری باید اجرای پروتکل الحاقی لغو شود و اگر تحریم‌ها لغو نشد ما نیز متعهد به اجرای پروتکل الحاقی نخواهیم بود.

وی افزود: معنای پادمان این است که یعنی هر وقت آنها خواستند وارد کشورمان شوند و از هر کجا که خواستند بازرسی کنند باید از قبل اعلام کنند و مشخص شود کی و کجا قصد بازرسی دارند و ما این مسئله را بررسی سپس به آنها پاسخ دهیم، اما پروتکل الحاقی می‌گوید؛ آژانس بین المللی هسته‌ای هر زمان و هر کجا خواست بازرسی کند می‌تواند وارد کشور شده و کارش را انجام دهد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در جریان برجام ایران داوطلبانه متعهد به اجرای پروتکل الحاقی شد، اظهار کرد: قانون مجلس می‌گوید؛ ما از این پروتکل خارج می‌شویم و این یعنی نظارت آژانس باید بر اساس قانون پادمان و با اجازه و هماهنگی ایران باشد.

وی با بیان اینکه این مسئله دو جنبه دارد تصریح کرد: یکی جنبه حقوقی مسئله است که از پنجم اسفند، راه نظارت به شیوه‌ای که هر وقت از هر کجا خواستند بازرسی کنند بسته می‌شود، اما اینکه دولت مردان ما بیایند با مدیر آژانس بین المللی تفاهم کنند که در این مدت بیایند تمام برنامه‌های هسته‌ای را ضبط کنند و بعداً اگر تحریم‌ها لغو شد فیلم‌ها را در اختیار آژانس قرار دهند این خودش خلاف قانون است.

مگر نگفتید ما سرهنگ نیستیم حقوقدانیم پس کار خلاف قانون انجام ندهید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر قرار شد اینها تحریم‌ها را لغو نکنند پس در این یک ماه هم حق نظارت ندارند، بیان کرد: اینکه بخواهید تا زمانی که تحریم‌ها لغو نشده فعالیت‌های هسته‌ای را ضبط کنید و بعد از رفع تحریم‌ها این فیلم‌ها را در اختیار آژانس قرار دهید کاری خلاف قانون است.

آیت الله علم الهدی خطاب به رئیس جمهور کشور گفت: شما که می‌گفتید ما سرهنگ نیستیم، حقوقدان هستیم، پس اگر شما حقوقدان هستید باید بدانید این از نظر حقوقی کار خلافی است و از نظر سیاسی نیز این کار نادرستی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شما مسئولان با هر تحلیلی سرسپرده قرآن هستید تاکید کرد: در ۴۰ سال گذشته این نمایش فرمایش امام (ره)، بود که استکبار و در رأس آنها آمریکایی‌ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند، لذا هر کدام از مسئولان آنها آمدند و تلاش کردند با تزویر، نیرنگ و در آخر هم با تحریم‌های اقتصادی ما را به زانو در آورند اما باز شکست خوردند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: ما ۴۰ سال است در مقابل آمریکا و غرب ایستاده‌ایم و هیچ غلطی نتوانستند بکنند و مقاومت و اقتدار ما امروز از روز اول انقلاب بیشتر است و دشمنان هیچ کاری نتوانستند بکنند.

وی خطاب به مسئولان کشور با بیان اینکه چرا می‌ترسید؟ آیا طمع دارید که اینها با شما مهربانی کنند گفت: آیا کسی سرسپرده‌تر از شاه بود؟ آمریکا ۲۵ سال در زمان شاه بر این کشور مسلط بود آیا چیزی جز غارت، بی ناموسی، دزدی و خیانت اتفاق افتاد؟

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ۴۰ سال است در مقابل استکبار ایستاده‌ایم و با آنها مقابله می‌کنیم آیا حالا باید بترسیم و ملاحظه کنیم؟

وی ادامه داد: جریان‌های سیاسی، قرآن، حضرت علی (ع) و حضرت زینب (س) را باور کرده و در مقابل دشمنان از آنها الگو بگیرند.

امام جمعه مشهد اقتدار نظام اسلامی و کشور را برگرفته از عنایت الهی دانست و گفت: مگر برجام چیست؟ آیا برجام چیز مقدسی است؟

وی سپس مسئولان کشور را مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: این برجامی که درست کردید تا تحریم‌ها را لغو کند نه تنها با گذشت هشت سال تحریمی لغو نکرد بلکه نتیجه اش این شد که دلار ۳ هزار تومانی را به دلار ۲۵ هزار تومانی تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها باید در عمل لغو شود بیان کرد: نباید به کمتر از لغو عملی تمامی تحریم‌ها راضی شد و نباید به دشمن روی خوش نشان داد.

حق زن در زندگی زناشویی باید حفظ شود

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسئله نوع برخورد در داخل زندگی و بین دو همسر یکی از مسائل مهمی است که باید مورد نظر مؤمنان و افراد با تقوا قرار گیرد، گفت: الگوی مناسب در این مسئله را می‌توان در نحوه برخورد حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، مشاهده کرد.

وی افزود: مولا امیرالمومنین (ع)، حضرت فاطمه (س)، را با اسم کوچک صدا نمی‌زدند بلکه ایشان را بنت رسوال الله (ص)، صدا می‌کردند و حضرت صدیقه (س)، نیز مولا علی (ع)، را مولای من، خطاب می‌کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه زن و مرد نباید همدیگر را آن‌طوری صدا بزنند که بچه‌هایشان را صدا می‌زنند گفت: در لایه‌های باطنی زندگی و فضای ظاهری خانواده تفاوت وجود دارد و مرد و زن باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند.

وی افزود: صدا زدن به نام کوچک رسم غربی است که روش خوبی نیست و با رسم زندگی امیرالمومنین و صدیقه اطهر (س) سازگار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: زندگی باید حق زن محفوظ باشد و امور مربوط به زن با اذن وی انجام شود، لذا ایجاد محذوریت برای زن از ناحیه مردم کار درستی نیست.

وی افزود: گاهی آقایان در روابط اجتماعی با محذوریت‌هایی برخورد می‌کنند که با شرایط خانم‌ها جور در نمی‌آید، لذا خانم‌ها نیز باید به محذوریت‌های آقایان توجه داشته باشند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ایام البیض گفت: متأسفانه یکی از ضررهایی که ویروس منحوس کرونا در عرصه مذهبی و فرهنگی به ما وارد کرد تعطیل و ممنوع شدن برگزاری اعتکاف است که به واسطه گسترش ویروس کرونا این مسئله مهم برکاتش از ما گرفته شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید