تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در اصفهان به ۱۱ نفر رسید

به گزارش قم پرس طاهره چنگیز شامگاه جمعه در شورای اداری استان اصفهان که با حضور محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشمی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در این مراکز در وضعیت ثابت است و بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ بیمار در مراکز ما بستری هستند.

شیوع کرونای انگلیسی در اصفهان نگران کننده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان اصفهان نگران کننده است، ابراز داشت: تاکنون ۱۱ مورد قطعی مثبت مبتلا به این ویروس در استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده که بسیار نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی واگیردارتر و کشنده‌تر از کرونای ووهان است، اضافه کرد: این ویروس به شدت کودکان و نوجوانان را درگیر کرده و آسیب‌های بیشتری را دارد.

وی با بیان اینکه اولین مبتلا پیرمرد ۷۶ ساله بوده که پنج نفر از اطرافیان وی نیز مبتلا شده‌اند، ادامه داد: این افراد در مراسم ترحیم و دورهمی حضور یافته‌اند.

چنگیز ادامه داد: همچنین کودک ۹ ساله در رهنان با حضور در فروشگاه ارزانی به کرونا مبتلا شده و سه نفر از اطرافیانش نیز مثبت کرونای انگلیسی بوده‌اند.

پیرمرد خمینی شهر از طریق مهمان خوزستانی اش به کرونای انگلیسی مبتلا شد

وی با بیان اینکه یکی از بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی آقایی بوده که در مراسم عقد حضور یافته و همچنان در مرکز درمانی بستری است، ابراز داشت: مبتلای دیگر این بیماری پیرمردی ۶۴ ساله است که به دنبال ارتباط با مهمان خوزستانی اش که مبتلا به کرونای انگلیسی بوده به این بیماری مبتلا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان را بهترین راهکار مقابله با شیوع کرونا و به ویژه نوع انگلیسی آن اعلام کرد و افزود: باید شهروندان از حضور در تجمعات خودداری کنند چرا که بسیاری از مبتلایان به کرونای انگلیسی در تجمعات حضور داشته‌اند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید