کد خبر: 335380
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت بزرگداشت و ترویج اندیشه‌های علمی علمای شیعه

به گزارش قم پرس حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه علمای شیعه از زمان شیخ مفید تاکنون بر انتشار آثار و روش علمی خود را به صورت مکتوب اهتمام داشتند گفت: مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی نیز به شاگردان خود برای نشر اندیشه‌های علمای شیعه به عنوان یک فرآیند علمی تاکید می‌کرد و در سایه این فرآیند امروزه اندیشه اهل بیت علیهم السلام جذاب نشان داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فلسفه برگزاری کنگره بزرگداشت علما نشر و ترویج اندیشه‌های علمی علما است گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر برگزاری اینگونه کنگره‌های و نشست‌های علمی درباره شخصیت علما تاکید بسیاری کرده‌اند.

وی گفت: مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی مرجع عام عالم تشییع بیش از نیم قرن در حوزه‌های علمیه نجف بوده که صدها شاگرد و فقیه تربیت نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی بعد از فوت آیت الله بروجردی از فقه‌های بزرگ زمان خودش بود افزود: آنجا که میرزایی نائینی، که در آن زمان برای تأیید اجتهاد طلاب نیاز به دو شاهد بوده، تنها شهادت آیت الله حسینی شاهرودی را جهت اجتهاد کفایت دانسته و قبول می‌نمود.

گفتنی است مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی در سن ۲۶ سالگی به نجف عزیمت نموده و ۷۰ سال در عراق سکونت داشته و مشغول تدریس دروس خارج اصول و ابواب فقه بود و در سن ۱۱۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید