کد خبر: 335430
۰
۰
نسخه چاپی

مدیرعامل جدید صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم معارفه شد

به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره صندوق کریمه در این آیین گفت: صندوق کریمه در سطح کشور شناخته شده است و به واسطه فعالیت مثبت و حسن سابقه، توانسته است در سطح اکوسیستم فناوری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعتماد خوبی کسب کند.

سیدمهدی سادات ادامه داد: صندوق های استانی به واسطه اینکه به نوعی فرایند تامین مالی فضای نوآوری و فناوری استان را نمایندگی و فعالیت های مختلف را از نظر تامین مالی دنبال می کنند، نقش مهمی در توسعه اکوسیستم فناوری دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های ویژه قم گفت: نقش بی بدیل این استان به عنوان مرکزیت علوم انسانی و اسلامی در جهان تشیع موجب شده است تا این استان در حوزه صنایع خلاق علوم انسانی دارای ظرفیت بسیار زیادی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

سادات گفت: صندوق کریمه قدیمی ترین صندوق کشور است که در حوزه فناوری و خدمت به شرکت های خلاق فعالیت می کند که این موضوع یکی از ظرفیت های مهم این صندوق است.

مدیرعامل جدید صندوق کریمه قم نیز در این آئین با بیان اینکه بر اساس مصوبه اخیر دولت هر استان تنها مجاز به داشتن یک صندوق پژوهش و فناوری است، گفت: توجه به ارتقای جایگاه صندوق کریمه به عنوان تنها صندوق پژوهش و فناوری استان به عنوان نقش ممتاز آن در اکوسیستم فناوری بیش از پیش است.

نیما روحانی با تاکید بر ادامه رشد صندوق کریمه گفت: همگرایی و هماهنگی بیشتر تمام بازیگران اکوسیستم فناوری قم در رشد جایگاه استان ضروری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون توان مالی این صندوق در حد مطلوبی قرار دارد، گفت: صندوق کریمه قم در سطح ملی شناخته شده است که حفظ این جایگاه اولویت مجموعه این صندوق است ضمن اینکه توجه بیشتر به شرکت های استان قم از جمله اولویت های هدفگذاری شده صندوق است.

روحانی، ورود صندوق کریمه به سرمایه گذاری در شرکت های خلاق استان را از جمله دیگر اولویت های این صندوق دانست و گفت: هم اکنون این صندوق اولین سرمایه گذاری خود را با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در یکی از شرکت های خلاق استان با همراهی صندوق شکوفایی قم آغاز کرده است.

مدیرعامل سابق صندوق کریمه استان قم نیز در این آئین با اشاره به عملکرد پنج ساله خود در این صندوق گفت: در این سال ها تلاش شده است تا تمام ظرفیت های قانونی صندوق برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور استان به کار گرفته شود.

علیرضا باباخان ادامه داد: مهمترین خروجی صندوق در این سالها تربیت و معرفی تیم اجرایی خوب بوده است که این ظرفیت انسانی را می توان مهمترین سرمایه این صندوق دانست.

وی با اشاره به ظرفیت های کارشناسی این صندوق، افزود: شرکت هایی که در سال های گذشته توسط صندوق کریمه به آنها تسهیلات ارزان قیمت داده شده، در حال تبدیل شدن به شرکت های مطرح در سطح استان و کشور هستند که این نشان از دقت بالای این صندوق در پرداخت تسهیلات بوده است.

وی با بیان اینکه در این سالها ۱۵۲ میلیارد تومان ضمانت نامه توسط این صندوق ارائه شده است گفت: صندوق کریمه هم اکنون در اکوسیستم نوآوری استان و کشور جایگاه قابل قبولی کسب کرده است و بر اساس رتبه بندی های انجام شده این صندوق، جزو صندوق های برتر از نظر توان کارشناسی است.

باباخان، ادامه داد: صندوق کریمه توانسته است اعتماد مسئولان کشور و استان را کسب کند به گونه ای که هم اکنون این صندوق تنها صندوق پژوهش و فناوری در کشور است که در تمام استان ها حداقل یک طرح را مورد حمایت قرار داده که این نشان از اعتمادبالا به این صندوق است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید