بزرگان طوایف برای مقابله با کرونا متعهدتر از دوران جنگ وارد میدان شوند

به گزارش قم پرس شکرالله سلمان‌زاده چهارشنبه در نشست با شیوخ و سران عشایر اظهار داشت: بیماری کرونا یک مشکل اجتماعی است که کنترل آن نیازمند همکاری و همدلی همه جانبه تمام افراد جامعه دارد لذا انتظار می‌رود سران و شیوخ عشایر در این جنگ نابرابر کادر درمان منطقه را همراهی کنند.

وی افزود: بدون شک عشایر نقش تاثیرگذاری در هشت سال دفاع مقدس داشتند و امروز هم نقش آنها در تقابل با دشمن نامرئی مهم و ارزشمند است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در زمان شیوع کرونا مسئله مرگ و زندگی مردم درمیان است، اکنون دشمن وارد منازل شده و جامعه را در معرض هجوم قرار داده است.

وی بیان کرد: منطقه جنوب غرب خوزستان در یک بحران تاریخی به لحاظ فراگیری بیماری به سر می‌برد و این بحران در چند قرن گذشته بی‌سابقه بوده و موجب ترس و وحشت در جامعه شده است.

سلمان‌زاده افزود: اگر عشایر در کنار کادر درمان باشند این بیماری را کنترل خواهیم کرد، عشایر باید در مجموعه خود ستاد کرونا را تشکیل دهند تا از سلامت مردم دفاع کنند.

وی گفت: در طرح شهید سلیمانی ،سپاه پاسداران و هلال احمر در کنار کادر درمان وارد میدان شدند و با توزیع ماسک و مواد بهداشتی در مناطق محروم کمک شایانی داشتند لذا امیدواریم سران و شیوخ عشایر نیز در این زمینه در کنار کادر درمان باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: سخت ترین راه در تامین سلامت جامعه تغییر رفتار مردم است که با کمک سران عشایر این مهم اتفاق خواهد افتاد، عشایر نقش مهمی در اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا به خصوص طرح شهید سلیمانی دارند.

سلمان‌زاده اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با قطع زنجیره کرونا به صورت ملی برنامه‌ریزی شده است، یکی از بهترین راهکارها در مدیریت و جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس است.

وی بیان کرد: تحقیقات نشان داده که کاهش شیوع و قطع زنجیره بیماری تنها با همت گسترده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محقق خواهد شد لذا همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی با قوت و جدیت رعایت شوند.
وی اظهار داشت: در این شرایط انگیزه بخشی به کادر درمان و بسیجیان برای ادامه طرح شهید سلیمانی یک ضرورت محسوب می‌شود که باید مورد توجه باشد چراکه در طی این مدت خالصانه پای کار آمدند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: منطقه جنوب غرب خوزستان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارد و همیاری سران و شیوخ عشایر می‌تواند منطقه را از این بحران نجات دهد.

آرش یلالی افزود: اجتناب از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از راهکارهای مانع شیوع کووید ۱۹ در منطقه است لذا سران و شیوخ عشایر با همکاری بیشتر و جلوگیری از تجمع می توانند نقش موثرتری در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: حمایت از خانوارهای مبتلا به بیماری کووید ۱۹ یکی از راهکارهای جلوگیری از شیوع آن است زیرا بیمار باید برای خودقرنطینگی بیش از ۲ هفته در منزل بماند و در این مدت باید مایحتاج روزانه وی تامین شود.

یلالی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در آبادان نیز گفت: توصیه ما برگزار نشدن این مسابقات است ولی ستاد ملی کرونا در این خصوص تصمیم گیرنده است.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان از جمله آبادان ، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید