کد خبر: 335468
۰
۰
نسخه چاپی

امسال از ۱۷ هزار نفر از همسران ایثارگر کشور تجلیل می‌شود

به گزارش قم پرس سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به مناسبت چهل و یکمین سال تاسیس بنیاد شهید و روز شهید یک ستادی تشکیل شد و برنامه های متنوعی در این ستاد برنامه ریزی شده است.

اوحدی با بیان اینکه امسال ۱۵ عنوان برنامه با یک حجم قابل توجهی از اجرا را در سراسر کشور خواهیم داشت، گفت: امسال مشارکت دستگاه‌های مختلف و ویژگی قابل تمایز آن نسبت به سال قبل، حضور تشکل های جامعه ایثارگری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شروع برنامه های روز شهید امسال، فردا در حرم امام خمینی(ره) خواهد بود. همچنین غبارروبی مزار شهدا را در ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور داریم.

رئیس بنیاد شهید گفت: امسال برای اولین بار تجلیل و بزرگداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده با عنوان «لشگر فرشتگان تاریخ ساز» را داریم که ۱۹ اسفند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

اوحدی با بیان اینکه وبینار علمی کنگره ملی بزرگداشت شهدای زن برگزار و ۵ جلد کتاب رونمایی خواهد شد، گفت: پویش «شهید مهربان من» را امسال داریم که از گلزار شهدای صالح آباد ایلام آغاز می‌شود و در سراسر کشور به نیابت از یک شهید، یک یتیم تحت پوشش قرار گرفته خواهد شد.

وی افزود: امسال رویداد شاهد را داریم که تشکل نخبگان مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید کارهای بزرگی در این رویداد انجام می‌دهند. ۳۰۰ طرح استارت‌آپ از جامعه ایثارگری به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این ۳۰۰ طرح، دور اول داوری آن انجام شده و ۸۵ طرح به مرحله دوم رسیده است که در داوری نهایی به ۱۲ طرح جایزه اهدا خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید گفت: برای تجلیل از گروه‌های جهادی در دوران کرونا، ۳۰۰ تندیس را با همکاری جهاد دانشگاهی به دانشجویان فداکار می‌دهیم.

اوحدی گفت: آئین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار هم روز جمعه برگزار می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید