کد خبر: 335471
۰
۰
نسخه چاپی

معاون استاندار قم: در حوزه آموزش معارف مهدوی باید بیشتر کار شود

بیژن سلیمان پور چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: با توجه به اهمیت مسائل مرتبط با مهدویت و انتظار، باید بسیار بیشتر از گذشته در جهت آموزش معارف مهدوی برای اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و جوانان برنامه ریزی و اقدام شود.

وی همچنین کانون های فرهنگی و هنری مساجد را جایگاه مناسبی برای آموزش و ترویج فرهنگ مهدویت و معارف دینی و الهی دانست و گفت: تلاش می کنیم تا اعتبارات مورد نیاز کانون های استان قم را با همکاری سازمان برنامه و بودجه فراهم بیاوریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به درپیش بودن روز ۲۲ اسفندماه "روز بزرگداشت شهدا" بر تکریم و تعظیم مقام شهیدان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تأکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی استان باید نسبت به این مناسبت بسیار مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به وجود حوزه علمیه، علما و مراجع عظام تقلید و مراکز متعدد علمی و پژوهشی در شهر مقدس قم، تصریح کرد: از شورای فرهنگ عمومی استان قم انتظار می رود که برای تمامی استان ها الگو بوده و برای کشور تصمیم سازی کند.

کارگروه مهدویت ذیل شورای فرهنگ عمومی قم ایجاد می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست گفت: سال آینده با توجه به آغاز و پایان سال ۱۴۰۰ با میلاد حضرت ولیعصر (عج)، کارگروه مهدویت ذیل شورای فرهنگ عمومی استان ایجاد می شود.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: در پایان سال و ایام نوروز ۱۴۰۰ مناسبت های متعدد ملی و مذهبی وجود دارد که همه دستگاهها و نهادهای فرهنگی استان باید برای بزرگداشت این ایام از هم اکنون برنامه ریزی و فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به درپیش بودن سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: استان قم توانسته است موفقیت های چشمگیری در طرح فهمای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کسب کرده و در سال ۹۹ و سال آینده پایتخت فهمای کشور (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه استان قم رتبه اول در سرانه مطالعه کشور را دارا بوده و بزودی کتابخانه مرکزی این شهر نیز افتتاح خواهد شد که موجب رشد قابل توجهی در زیرساخت های این حوزه می شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال جاری، تصریح کرد: حضور و اهتمام ویژه همه مسؤولان و مدیران عضو این شورا به مسائل فرهنگی استان جای قدردانی داشته و امیدواریم در سال آینده تصویب و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی روند رو به رشدی داشته باشد.

یکصد و نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن شهید آوینی(ره) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید