کد خبر: 335475
۰
۰
نسخه چاپی

جابجایی روز بزرگداشت شهدا کج سلیقگی بود

نصرت الله لطفی چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: متأسفانه برگزاری جشن های نیمه شعبان به صورت محله ای در سال های اخیر کمرنگ شده است و دستگاههای فرهنگی باید از هم اکنون برای احیای جشن های مردمی برنامه ریزی و اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: وقتی برنامه های فرهنگی همچون جشن های نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) متمرکز می شود، برگزاری جشن و اجرای برنامه های فرهنگی و فعالیت موکب ها در دیگر نقاط شهر قم و محله ها کمرنگ می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را مردمی ترین مراسم سال های اخیر و بسیار فراتر از انعکاس رسانه ها دانست و گفت: متأسفانه برخی با مطامع جناحی، مسائلی درباره بیانیه را مطرح کردند.

* منطقه پردیسان نیازمند راه اندازی کتابخانه های عمومی است

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه نخست قم در سرانه مطالعه کشور خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا، قمی ها بر خلاف دیگر استانها، ارتباط مستمری با کتابخانه های عمومی داشتند و ما طی این مدت مطالعه کتاب های الکترونیکی را نیز ترویج کردیم.

سجاد عمرانی با بیان اینکه در استان قم ۲۴ باب کتابخانه عمومی و تعداد بسیاری کتابخانه تخصصی غیرعمومی وجود دارد، افتتاح کتابخانه "شهدای نوبهار" در ابتدای سال جاری را مورد توجه قرار داد و گفت: منطقه پردیسان به شدت نیازمند راه اندازی تعدادی کتابخانه عمومی است.

وی از افتتاح کتابخانه مرکزی قم در خیابان امام خمینی(ره) به زودی خبر داد و گفت: با راه اندازی این کتابخانه ۲۰ درصد به فضای کتابخانه ای استان افزوده می شود و ما تلاش کردیم کتابخانه ها در هر منطقه تأثیرگذاری مناسبی در فضای فکری و فرهنگی محله و منطقه خود داشته باشند.

* کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم تأثیرگذاری بالایی دارند

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب قم به عنوان پایتخت فهمای کشور (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) طی سال جاری و سال آینده، گفت: جوانان مسجدی قم در سال گذشته و امسال در تمامی شاخص های فهما با اختلاف زیاد رتبه نخست را کسب کرده و توان و ظرفیت بالای خود را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام سعید روحانی کسب این موفقیت را مرهون همکاری و هماهنگی تمامی دستگاههای اجرایی استان دانست و گفت: شبکه فرهنگی بسیار خوب و توانمندی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شکل گرفته است که باید به خوبی مورد توجه و استفاده مسؤولان فرهنگی قرار بگیرد.

وی آمادگی و ظرفیت بسیار خوب کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برای انجام هرگونه فعالیت فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: با استفاده از کارشناسان و متخصصان در حوزه های گوناگون، می توانیم مطالبه های فرهنگی بسیاری از کانون های قم داشته باشیم.

یکصد و نود و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن شهید آوینی(ره) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید