معاون وزیر میراث فرهنگی: سفرهای نوروزی مسوولانه و ایمن انجام خواهد شد

ولی تیموری روز پنجشنبه‬ در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا رزرو مکان اقامت در مراکز اقامتی مجاز امکان پذیر است.

وی ادامه داد: پروتکل‌هایی برای هر کدام از تاسیسات گردشگری تعریف و وظایف هریک نیز در زمینه رعایت این پروتکل‌ها مشخص شده و مسوولان آن آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: با انجام سفرهای نوروزی فضا و روحیه مردم عوض خواهد شد البته نباید عادی انگاری شود و پروتکل‌های بهداشتی باید به طور کامل اجرا گردد.

وی با اشاره به حمایت‌های انجام شده برای حفظ اشتغال و فعالیت گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: تاسیسات گردشگری کشور بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و گرچه حمایت‌هایی با پرداخت تسهیلات، امهال پرداخت اقساط تسهیلات، مالیات و حق بیمه کارفرما انجام شده است اما بزرگ‌ترین کمک این است که گشایش‌هایی را داشته باشیم.

تیموری ادامه داد: اقتصاد استان و به خصوص مشهد وابسته به حضور زائر و گردشگر است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: اقتصاد این استان وابسته به زیارت است و گردشگری استان نیز مبتنی بر زیارت می‌باشد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به شرایط کرونا در استان افزود: به خاطر کنترل‌های مدیریتی و همکاری خوبی که از سوی مردم صورت گرفته شرایط خراسان رضوی در پیشگیری و مقابله با کرونا مناسب است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل در حرم مطهر رضوی رعایت و برای اجرای پروتکل‌ها هزینه می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط تاسیسات گردشگری مشهد متفاوت از دیگر شهرهای کشور است و باید حمایت‌های ویژه‌ای از آنها صورت گیرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید