کد خبر: 335505
۰
۰
نسخه چاپی

چالش بزرگ تمدن غرب بحران معنویت و اخلاق است

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی روز پنجشنبه دراختتامیه بیست و دومین جشنواره شیخ طوسی درقم افزود: تمدن غربی نتیجه چندین قرن تجربه، تولید علم و نظریه پردازی است که درکنار معایب آن، تجربه‌های مثبت و ارزشمندی داشته و نباید از کنار آن به سادگی عبور شود.

وی گفت: تمدن غرب بر محور منفعت طلبی شکل یافته و همین بنیان معرفتی سبب شده تا چالش‌ها و رنج‌های ناتمامی را به ویژه به ملت‌های ضعیف تحمیل شود.

عباسی دربخش دیگری از سخنان خود ،‌اظهار داشت:‌ در چهار دهه گذشته ده‌ها هزار اثر علمی در حوزه‌های علمی مختلف تولید شده اما برای رسیدن به هدف نهایی که تمدن نوین اسلامی است هنوز راه بسیار درازی را در پیش داریم.

وی بیان کرد: قطع وابستگی ایران به خارج، تحقق عدالت اجتماعی، استقلال واقعی کشور و اجرای احکام الهی از مهمترین اهداف انفلاب اسلامی بوده است.

رییس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: تلاش در شکل گیری تمدن نوین اسلامی از مهمترین اهدافی است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر روی آن تاکید شده‌است.

عباسی یادآور شد: انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته گام نخست خود را با وجود تمام فراز و نشیب‌ها پشت سر گذاشته است و دراین رابطه بیانیه گام دوم نگاشته شد.

به باور رییس جامعه المصطفی العالمیه، شکل دهی سبک زندگی همراه با معنویت و به دور از مادی‌گرایی‌های رایج در جهان و تحقق عدالت همه گیر از مباحث بسیار مهمی است که باید در گام دوم انقلاب محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: نظریه پردازی، تولید علم و به ویژه علوم انسانی با نگاه الهی و دینی پیش شرط ورود به تمدن نوین اسلامی و اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید