کد خبر: 335512
۰
۰
نسخه چاپی

ارسال نامه به دفتر رهبر انقلاب برای رفع مشکلات موسسات قرآنی

محمد انجم‌شعاع مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در خصوص وضعیت مؤسسات قرآنی آسیب دیده در حادثه زلزله سی سخت گفت: این حادثه همه ما را متأثر کرد. هرچند خوشحالیم تلفات انسانی در کمترین میزان خود بوده است. در این حادثه بخشی از زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم این مناطق تخریب شد و یا به گونه‌ای، قابل بهره برداری برای اسکان مجدد در آن نبود. در شهرستان سی سخت تعدادی از خانه‌ها و مؤسسات قرآنی و ساختارهای مردم نهاد قرآنی دچار آسیب شدند و قطعاً این اماکن برای برگزاری مجدد برنامه‌های خود به مساعدت جامعه قرآنی نیاز دارند.

رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه اتحادیه خودش را در قبال مؤسسات مسئول می‌داند، افزود: اتحادیه استان‌های معین را بسیج کرد تا با کمک مردم و خیرین قرآنی امر بازسازی را آغاز کنند. از مدت‌ها قبل فرآیند شناسایی ۱۵ خانه و مؤسسه مردمی انجام شد. این کار در بستر مردمی شکل گرفت و ادامه پیدا کرد. هرچند برای اینکه، این کار به شکل مطلوب و قابل قبولی انجام شود نیازمند مساعدت خیرین قرآنی خواهیم بود.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در همین راستا نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است، اظهار داشت: ارسال نامه اتحادیه کشوری در خصوص رفع مشکل مکان استقرار مؤسسات قرآنی به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال شده است این نامه از سوی دفتر معظم‌له به بخش‌های ذی‌ربط ارجاع و مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با تشریح درخواست‌های اتحادیه در این نامه گفت: در این نامه ما به مسائل و مشکلات مؤسسات پرداختیم که خانه‌های قرآن زلزله زده و آسیب دیده از کرونا یکی از این موارد بوده است. پس از شیوع و همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، این مؤسسات که عمدتاً در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کردند دچار مشکلاتی در تأمین هزینه‌های جاری و پرداخت اجاره بها شده‌اند؛ که در این زمینه خواهان همکاری بیشتر مساجد و بقاع متبرکه، برای فعالیت‌های مؤسسات قرآنی بودیم.

انجم‌شعاع ادامه داد: یکی از موارد مندرج در نامه عبارت است از بیان مشکلات ناشی از قوانین سخت‌گیرانه سازمان امور مالیاتی در انجام تکالیف قانونی (علی رغم معافیت مؤسسات قرآنی بر اساس ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های کشور) که موجب افزایش انحلال مؤسسات شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به درخواست تعیین تکلیف بیمه فعالان قرآنی که در این نامه درخواست شده است، گفت: در حال حاضر بیمه معلمان و فعالان قرآنی با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق هنرمندان انجام می‌شود که در این نامه ایجاد صندوق قرآنیان درخواست شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید