کد خبر: 335586
۰
۰
نسخه چاپی

۸۴ طرح عمرانی حوزه علمیه خواهران در قم افتتاح یا کلنگ‌زنی شد

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، در پیام این مرجع تقلید آمده است: یکی از نعمت های بزرگ خداوند بر ما همین نعمت انقلاب بود که در سایه نعمت انقلاب، نعمت های بسیاری عاید شد، خود انقلاب نعمت متنی ولیکن در حاشیه انقلاب هم نعمت های جنبی زیادی از جمله همین تحصیل دختران و زنان بود.

پیام حاکی است: قبل از انقلاب خبری نبود حوزه های علمیه منحصر به نوجوانان و جوانان و مردان بود ولی بعد از انقلاب با اشاره امام راحل(ره) حوزه علمیه دختران برای اولین بار ولو در یک شکل محدود تاسیس شد اما به یک شجره طیبه تبدیل شد.

بخش دیگری از پیام حاکی است: ما می دانیم که اسلام منحصر به مردان نیست، دین مردان و زنان است و قرآن مجید هم اشاره های مکرری بر موقعیت زنان در جامعه اسلامی دارد، وقتی ما نقش حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را در پیشرفت اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام و آن سخنرانی ها و خطابه ها را می بینیم، می فهمیم که موقعیت زنان در اسلام موقعیت مهمی است.

پیام ادامه یافته است: حوزه علمیه خواهران، قبل از انقلاب خیلی محدود ولی بعد از انقلاب روز به روز گسترش پیدا کرد و الان بنا دارید که تعداد ۴۲ پروژه افتتاح و ۴۲ پروژه هم کلنگ زنی شود، خدا برکت بدهد، خیرینی هستند و کمک می کنند و چه کار خیری بهتر از این است.

پیام حاکی است: الان خطری که زنان جامعه را تهدید می کند از خطری که مردان، جوانان و نوجوانان را تهدید می کند مهم تر است و می دانیم زنان از زنان بهتر حرف می شنوند این ها را با ۲ اسلحه زبان و قلم مجهز کنید که بتوانند خطیب های خوبی باشند علومشان را از طریق خطابه منتقل کنند و بتوانند بنویسند و منتشر کنند.

در ادامه خاطرنشان شده است: عالم اگر گویا نباشد فایده ای ندارد، احتکار علم است، باید این ها بتوانند از طریق قلم و زبان علوم خودشان را منتشر کنند. من امید دارم از محدوده کشور هم شما بتوانید عبور کنید و در کشورهای دیگر اسلامی هم بتوانید شعبه داشته باشید.

در خاتمه پیام تاکید شده که "حتما به موازات مسائل علمی، درس ها و مسائل اخلاقی هم تدریس شود که این ها با دو بال علم و اخلاق بتوانند پرواز کنند البته نکته مهم خبررسانی است، این باعث امیدواری می شود که زنان در سایه تحصیلات از این به بعد مسئولیت بیشتری پیدا می کنند و من به شما و تمام دوستانتان تبریک می گویم و امیدوارم این شجره مبارکه بتواند همه جا گسترش پیدا کند".

ساخت و افتتاح مراکز حوزوی حرکت به سمت بالندگی، پویایی و تکامل است

رئیس جامعه مدرسین نیز در این آیین طی سخنانی با اشاره به افتتاح ۴۲ طرح عمرانی و کلنگ زنی ۴۲ طرح دیگر، گفت: کاری که امروز با توجه به کمبود بودجه، امکانات محدود، شرایط تحریم و محدودیت های متعدد اتفاق افتاده، بسیار حرکت مهم و بابرکت است و نشان از تلاش های فراوان مجموعه حوزه های علمیه خواهران دارد و مصداق حرکت به سمت بالندگی، پویایی و تکامل است.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی گفت: کاری که امروز با توجه به کمبود بودجه، امکانات محدود، شرایط تحریم و محدودیت های متعدد اتفاق افتاده، بسیار حرکت مهم و بابرکت است و نشان از تلاش های فراوان مجموعه حوزه های علمیه خواهران دارد و مصداق ویژگی دوم یعنی حرکت به سمت بالندگی، پویایی و تکامل است. وی افزود: این امکانات و تلاش ها باید طلاب را به سمت تعالی حرکت دهد و روز به روز آنها را در مسیر کمال و پیشرفت به جلو براند تا بتوانند تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این که هیچ جامعه ای بدون عزت و توسعه پایدار نمی تواند رو به جلو حرکت کرده و به پیشرفت برسد خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکانات و زیرساخت های لازم و برنامه ریزی مدون به خواهران کمک می کند با کمترین کاستی و مشکل های مشغول به علم اندوزی و تحصیل و تالیف شوند.

وی افزود: بانوان امروز باید رشد کنند چون مسئولیت خطیری بر عهده دارند و از همین رو بود که پیامبر اکرم(ص) دست فاطمه(س) را می بوسید که بگوید زن در جامعه دینی و اسلامی باید به کمال برسد که رسید و در تاریخ می بینیم که تعدادی زیادی از زنان راوی حدیث هستند و توصیه می کنیم بانوان این مسیر را ادامه دهند.

حسینی بوشهری با تاکید بر این که خیران، هیات امنا و افراد دیگر باید در مسیر ساخت مدارس علمیه جهت تربیت طلبه های فاضله بشتابند و در این کار خیر پیشی بگیرند، ادامه داد: اگر قال الباقر یا قال الصادق در این مراکز دینی گفته شود، افرادی در آن درس بخوانند، افرادی تدریس کنند و طلبه هایی از این مراکز برای تبلیغ علوم دینی اعزام شوند همه اینها حسناتی است که خیران و افراد مشارکت کننده در ساخت این مراکز در آن سهیم خواهند بود و در نامه عمل آنها ثبت خواهد شد./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید