آسیب پذیری و خطر در حوزه شیوع کرونا برای سیستان وبلوچستان متصور است

به گزارش قم پرس احمدعلی موهبتی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد اظهارداشت: با توجه به سکونت جمع کثیری از هم‌استانی‌ها در مناطق شمالی کشور و مسافرت این عزیزان به سیستان وبلوچستان در ایام تعطیلات نوروز، همچنین مسافرت‌های زیادی که از استان‌های دیگر به چابهار انجام می‌شود در این ایام خطر تغییر شرایط فعلی و تبدیل از وضعیت آبی به قرمز و ابتلاء به شرایطی همچون خوزستان قابل پیش‌بینی است.
وی افزود: مسافرت‌ها به چابهار در ایام تعطیلات بهمن جهش مشهودی در آمارهای ابتلا به کرونا را نشان می‌دهد که این امر لزوم افزایش رعایت پروتکل‌ها شامل خوداری از مسافرت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری و دوری از تجمعات را ضروری می‌کند.
استاندارسیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به این شرایط باید از هرگونه عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی پرهیز و از حداکثر ظرفیت برای اطلاع‌رسانی به مردم و تبیین و تشریح شرایط استفاده کرد.
وی اظهارداشت: مسوولان ستاد مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان و شهرستان‌ها باید با مصاحبه در برنامه‌های تلویزیونی و فضای مجازی نسبت به آگاه‌‍ سازی و اطلاع رسانی اقشار مختلف همچنین ارائه هشدارهای لازم برای شرایط پیش رو اقدام کنند.

موهبتی خاطرنشان کرد: با توجه به برپایی مجالس عروسی در تالارها در ایام پیش رو باید نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل‌ها در تالارها انجام شود و با سالن‌های متخلف برخورد و پلمب شود.

وی ادامه داد: روند بیماری‌یابی و افزایش تست‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در اختیار داشتن آمار دقیق از میزان شروع ویروس کرونا امکان تصمیم‌گیری به موقع و متناسب با شرایط از سوی مسوولان تدابیر لازم را فراهم می‌کند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رعایت هر چه دقیق‌تر و جدی‌تر پروتکل‌ها با توجه به انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی به این استان باید انجام شود افزود: در شهرستان‌ها گشت‌های مشترک از همه اعضای ستاد اعم از فرمانداری، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و سایر اعضا تشکیل با متخلفان برخورد قاطع صورت گیرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید