کد خبر: 335626
۰
۰
نسخه چاپی

چهاردهمین دوره طرح اسوه آغاز به کار کرد

به گزارش قم پرس، محمدتقی میرزاجانی؛ رئیس طرح اسوه در مراسم افتتاحیه این دوره که به‌صورت مجازی برگزار شد با اشاره به تشکیل ١٢۶ جلسه آموزشی و معرفتی ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان با مشارکت ٢٣ نفر از اساتید و مربیان، گفت: برای افزایش شور و نشاط دوره چهاردهم، مسابقات اطلاعات عمومی با نام جام سردار سلیمانی هم به‌صورت مجازی در طلیعه برنامه‌های روزانه این دوره تدارک شده است.

میرزاجانی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در فاصله زمانی پس از دوره سیزدهم تاکنون اذعان کرد: در مدت حدود ۵ ماه گذشته بالغ بر ٣٢٠ جلسه آموزشی و گفتمان معرفتی به‌صورت مجازی برگزار شده است.

وی سازماندهی و تشکیل گروه‌های مجازی ویژه والدین و برگزاری جلسات مشاوره و کارگاه‌های تربیت دینی فرزند با حضور کارشناسان این حوزه را از دیگر اقدامات دبیرخانه طرح اُسوه عنوان کرد.

رئیس طرح اُسوه توجه خاص به تقویت برنامه حفظ قرآن ویژه قاریان با استفاده از اساتید مجرب، برگزاری مسابقات حفظ و محافل منظم قرآنی را از دیگر توفیقات طرح اُسوه در ماه‌های اخیر قلمداد نمود.

میرزاجانی با بیان اینکه آماده سازی اسوه‌ای ها جهت حضور موفق در دو طرح ملی ارزیابی قاریان و حافظان منجر به کسب درجات ممتاز توسط ایشان شده است، تشکیل "گروه هم‌خوانی اُسوه" را از دیگر فعالیت‌های ارزشمند چند ماه اخیر برشمرد و اضافه کرد: این گروه موفق به تولید دو اثر زیبا شده است؛ یک اثر با نام " حب الحسین" که در ایام اربعین حسینی رونمایی شد و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی به سمع و نظر مخاطبان رسید؛ کار دوم هم با عنوان " اهلاً رمضان" که اخیراً تولید شده، در حال آماده سازی جهت پخش در ماه مبارک رمضان است.

در این مراسم که با اجرای محمدصادق شعبانی؛ حافظ نوجوان و با مشارکت حداکثری قاریان و حافظان عضو طرح اُسوه و خانواده‌های ایشان به‌صورت مجازی همراه بود، محمدعلی خواجه پیری؛ مؤسس طرح اُسوه و پیشکسوت قرآنی، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ مدیر عامل جامعه فرهنگی قرآنی عصر و حجت‌الاسلام مهدی کریمی؛ مدیر پرورشی طرح اُسوه سخنرانی کردند و محمدعارف میرجلیلی از یزد، امیرحسین مقدس از کرمان و امیرمحمد عادلیان از گیلان، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند. همچنین سیدمحمد حسینی پور از اولین اعضای طرح اُسوه هم به بیان خاطرات خود از این طرح قرآنی پرداخت.

پایان بخش مراسم افتتاحیه، تقدیر از برگزیدگان انضباطی در گروه‌های شمس، نجم، قدر، مشکات، نصر و مصباح بود.

لازم به توضیح است طرح اسوه از سال ۱۳۹۳ توسط جامعه فرهنگی قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن تأسیس شده و در حال حاضر با ٩٠ عضو رسمی و ٣٠ عضو افتخاری از بین قاریان و حافظان کل ممتاز به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید