کد خبر: 335633
۰
۰
نسخه چاپی

باید به سمت ایجاد پلتفرم جهانی شهر مجازی قرآنی برویم

به گزارش قم پرس حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: از سازمان اوقاف و امورخیریه و هیأت داوران مسابقات و همه دست اندرکاران تشکر می‌کنم. خادم قرآن بودن توفیق بزرگی است که نمود دنیوی و اخروی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرآن برای بشریت پیام دارد، افزود: قرآن برای همه مردم جهان بوده و منحصراً برای مسلمانان نیست. قرآن برای مسلمانان و غیر مسلمانان پیامی ابدی دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قرآن ذکری برای همه بشر است که با واژگان متفاوت این فراگیری تکرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید جامعه را لایه بندی کرد، افزود: قرآن را نباید مخصوص گروهی خاص طبقه بندی کنیم. اینکه انسان‌ها را براساس ملاک جغرافیایی، درآمدی، دینی طبقه بندی کنیم، خطاست. قرآن برای همه طبقات اجتماعی است و نباید بخش عظیمی از جامعه را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما قرآن را برای جامعه می‌خواهیم اظهار داشت: ما قرآن را برای جامعه تلاوت و تفسیر می‌کنیم اما اینکه تا چه اندازه جامعه را می‌شناسیم تا پیام آن را در دل فضای اجتماعی بنشانیم جای سوال دارد.

وی با بیان معانی پراکنده در بستر اجتماعی گفت: در نسل امروز ایمان را صفر تلقی نکنیم. شکوفایی آن به هنر جامعه قرآنی بستگی دارد که تا چه میزان بتواند آن را احیا کند. جای تأسف است که در جامعه شاهد نسلی باشیم که خود را بی محابا وارد خطرات محیطی می‌کند.ما نیاز داریم جامعه را بشناسیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروزه عرصه جهانی شدن اتفاق افتاده است، گفت: نسل امروز و الگوهای آنان تغییر کرده و برای این تغییر باید در عرصه فرهنگ قرآنی از همه ظرفیت‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده کنیم.

وی با اعلام ضرورت ایجاد شهر مجازی قرآن، گفت: باید به سمت ایجاد پلتفرم جهانی شهر مجازی قرآنی برویم. ظرفیت سازمان اوقاف می‌تواند این مسابقات و فعالیت‌ها را در قالب پلتفرم ببرد. شهر مجازی قرآنی که همه لایه‌های قرآنی اعم از مسابقات، دانشمندان، ارتباطات و هنر قرآنی را تعریف کند. باید قدرت جهانی در فضای مجازی ایجاد کنیم تا هرکجا جستجویی شکل می‌گیرد شهر مجازی قرآن بالا بیاید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طراحی شهر مجازی قرآن برای ارائه فعالیت‌های تخصصی از دیگر کارهایی است که باید مد نظر قرار بگیرد. افتخار ندارد که ما در پلتفرم‌های جهانی قرار بگیریم که در همان بستر هزاران معصیت رخ می‌دهد. استفاده از ظرفیت بازی‌های دیجیتال نیز در این حوزه حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: لزوم تدوین چشم انداز میان مدت و بلند مدت برای مسابقات و انطباق آن با اسناد بالادستی قرآنی کشور بر مبنای سند تحول قرآنی نیز باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم برنامه ریزی های لازم را نسبت به آن داشته باشیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید