ترس ازبیمارستان مهمترین علت تاخیر مراجعه مبتلایان به کرونا در مشهد است

دکتر محمود شبستری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مراجعه سریع بیمار دارای علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانها، در درمان ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی اهمیت دو چندان دارد، چراکه این ویروس به سبب ماهیتش، بطور سریع ایجاد علائم می‌کند و وقت طلایی در درمان نباید از دست برود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از علت‌های تاخیر در مراجعه به بیمارستان، نداشتن اعتقاد به درمان توسط برخی از مردم است در حالی که بیماری کووید ۱۹ درمان دارد و شرط موفقیت در درمان نیز مراجعه زودهنگام است.

رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با تلاشهای انجام شده تعداد بیماران، مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از کرونا در این استان وضعیت بهتری نسبت به دیگر مناطق کشور دارد، به طوریکه این استان از نظر کاهش ابتلا به کرونا، رتبه چهارم کشور را به خو اختصاص داده است.
وی افزود: از مردم تقاضا داریم به محض مشاهده هرگونه علائم مشکوک ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و از طریق راهنمایی‌های آن به مراکز ۱۶ ساعته منتخب کرونا مراجعه کنند و در نظام ارجاع درمان بیماران کرونایی قرار گیرند.
دکتر شبستری همچنین در خصوص واکسن اسپوتنیک نیز گفت: این واکسن روسی از بین واکسنهای موجود در رتبه‌بندهای جدید، از نظر کیفیت در جایگاه برتری نسبت به گذشته قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون پنج تا ۱۰ درصد کادر درمان در خراسان رضوی و کشور در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند و طبق برنامه ریزی‌ها تا نیمه اول سال آینده تمامی هموطنان واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، تاکنون یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۷۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ تن از مبتلایان به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۰ هزار و ۵۱۲ تن رسیده است.
همچنین تاکنون یک میلیون ۴۲۸ هزار و هشت بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
پاندمی کرونا تاکنون ۱۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۹۵ نفر را در جهان بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۰۶ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.
۹۱ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۴۵۹ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۲۹ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۳۳ هزار و ۶۳۶ قربانی این بیماری، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید