کد خبر: 335716
۰
۰
نسخه چاپی

۱۶ محکوم به قصاص در قم با تلاش کمیته صلح به زندگی بازگشتند

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، بیان کرد: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم در راستای پیش برد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومین به قصاص و خروج از بن بست بلاتکلیفی، ضمن اتخاذ تدابیر و راهکار عملی از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۷ مبادرت به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان (کمیته صلح سازش) کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته یادشده به صورت مستمر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای دم با تأثیر از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده‌است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومینی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تایید مسئولان زندان بوده و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.

مظفری بیان کرد: در سال‌جاری تاکنون رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومین به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز توافق با تعدادی از اولیای دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضا بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، به عنوان نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش بوده است.
وی ادامه داد: کاهش آسیب‌های فردی و مخاطرات حفاظتی و امنیتی متاثر از تخلیه فشارهای روانی ناشی از وضعیت موصوف به زندانیان محبوس در زندان و خانواده آن‌ها و گره گشایی از پرونده‌هایی که بعضاً سالیان متوالی بلاتکلیف بوده اند، به عنوان دستاورد معنوی این کمیته است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید